Dec 26, 2009

Kami Ke Putrajaya

Salam to readers,

Balik keje mlm tadi husband kata nak ajak g umah kak nomi kat putrajaya..kak nomi ni adik ipar aku tp dia lg tua dr aku..rasanya dia dah 30 mcm tu la.tp aku still pnggil dia akak la wlupun dia adik ipar...hehhe.so dlm kol 10 siap2 pastu kol 11 terus kuar dr umah.memula g pasaraya dulu beli buah limau dgn longan then terus menuju ke putrajaya ikut highway cepat sikit smpai.dia dok kuaters kat putrajaya presint 9 dia & husband dia pon keje kat jabatan kerajaan kat sana jugak.aku pon boleh dikatakan rapat jugak la dgn kak nomi neh..ekceli dah lama plan nak jalan umah dia tp husband asyik bizi jer dia yg takde masa.aku pon dah 2 kali g umah dia masa dia br pindah dulu pastu masa open house raya thn lepas.kak nomi ni pandai masak tu yg aku suka pg umah dia..dia masak besttt!!

Pic ni masa tgh siap n masa on the way nak ke putrajaya..siap pkai glasses bagai sbb fanasss!!!mcm biasa la pic aku je la yg bersepah dlm sini.nak harap muka husband payah bebenor..aku tak paham pasal ape dia tak suka bergambor ek..smpai skrg aku tak dpt lg jawapan dia..






Kol 12.15 smpai umah dia.masuk dlm terus tlg dia kat dapur bkn tlg ape pon just hidangkan makanan sume atas meja.sume dia dah siap masak dah cuma tggu nak makan jer.tgk lauk2 yg dia masak terus aku jd selera nak mkn even sblm kuar umah td aku dah mkn nasi goreng dgn lempeng tp bila tgk dua2 tu lauk feveret aku waduh2...enak bangat!!!bila sume dah terhidang jemput suami masing2 utk mkn...smpai aku terlupa nak snap masakan yg k.nomi masak neh.

menu we'olls tgh hari tu sambal petai udang,tomyam dgn ikan goreng.pas sudah mkn layan tv plak smbil pekena desert dgn minum air panas....

Dessert (small oren & agar2)


Best sngat suasana dlm umah dia pndai dia deco umah dia tau.tema kaler merah hitam pastu view putrajaya pon cntik sngat.katanya tak lama lg dia nak pindah kat Nilai lak sbb dah beli umah kat sana.kitorg lepak smpai kol 2 ptg je kena blk kl cepat sbb husband nak masuk keje kol 4..dlm keta dok melalak2 tak sngka tetiba hujan turun.nmpak sngat suara tak sedap..hahha





Last sekali br aku reveal pic k.nomi dgn husband dia..hehhe.pic no 1 & 2 tu aku cilok dr Fb dia jer.yg last sekali pic dia bertunang 2 thn lepas rasanya.





Aku,Lisa,Kak Nomi & Mak Adik

No comments:

Graphics