Dec 21, 2009

TAG CINTA HATI.....

Salam to readers,

Terbaca Entry dr http://nurmimy.blogspot.com so aku pon nak menggeletis buat tag ni jugak..hhaha..dah dpt permission dr beliau sesapa yg baca blog dia sila la buat...lagi2 la since dah menjadi isteri kpd suami kan lagi la aku excited nak buat..hhahaha.bukan ape saje nak mengingati zaman bercinta muda belia dulu...sebenarnya aku malas nak ingat blk tp takpe aku cuba refresh sume kenangan2 tu.


1.First time jumpa with your hubby bila & kat mana?

11 Desember 2004 kat Royal Lake Club Taman Tasik Perdana KL.masa ni pas hbs SPM aku buat part time kat club ni.memula jumpa sombong giler.pandang aku sblh mata pon taknak.makan masa jugak la we'olls nak sesuaikan diri..beza umur jauh ma....hahah.tp skrg hamik klu blh asek nak berkepit jer 24 jam..tu klu boleh la..dulu aku tak suka dia.....skrg sayang kemain lagi.




2. Love at first sight?

Hmm...dont think so.Honestly aku pon dulu ada gak la cintan cintun ni kira mcm tak siyes la jus cinta monyet jer.tp bila ada sorang lelaki ni aku dah syg kat dia tiba2 dia kecewakan aku maka aku pon kasik hati yg terluka ni pada org lain...dah tentu2 la pd Mohd Izailani...aku pon tau yg dia pon ada ramai kwn pmpuan sblm aku kan.mungkin jodoh dia dgn aku kot.bila kitorg kira2 blk kan kitorg berdua ni adalah cinta yg ke-4...boleh plak camtu ek..hahhaha.tp tak kisah perkara yg lepas tu biarkan lepas.skrg dah jumpa cinta hati curahkan kasih sayang sepenuhnya sesama sndiri...jodoh tu kat tgn tuhan kita rancang mcm mana pon klu dah jodoh tu bukan dia kena terima je la.


3. Who is he when the first time u met him?

Entah la mngkin tak kenal sepenuhnya lg kot.just kenal luaran gitu2 je la.dia ni org kata mmg hot temper pntang silap sikit mula nak belasah org je kejanya.masa festime kuar berdua dgn dia pon aku tak takut ape2 rasa mcm slmt jer.maknanya dia tu betul2 sayang kat aku la.nak amik kesempatan jauh sekali..sngat la gentleman ok..cuma pas kwin ni hot temper dia takde sngat.klu marah2 tu just sikit2 jer la.ha 1 perkara lagi dia seorg lelaki yg ego since pertama kali jumpa lg aku dah notice sikap dia yg 1 tu.


4. How long it takes for him to ask u out for a date?

Alamak yg ni aku tak ingat la...a few years a go la weh...lama dah tu.


5.First place dating di?

Yang ni pon tak ingat sbb dah bnyak sngat tmpat kitorg pg.ekceli time tu takde istilah dating2 ni dlm hidup we'olls.mana yg dia bawak kat situ la kitorg lepaking.see,maybe perbezaan umur yg ketara membataskan kami berbuat demikian kot..haha.ape,ingat sume bnda aku nak memorize ke..plizzz...


6.How he proposed?

Tak main la proposed2 ni..ni cara lama beb.skrg zaman moden.propose ke tak propose ke sama je la.tak kisah jnji dua2 dah setuju nak mendirikan rumahtangga.tp kan rasanya aku je yg lebih2 ajak dia kwin.yerla lama sngat dlm alam percintaan kang klu tak dipercepatkan lain plak benda yang jadi.i tak rela okeh nak sehidup semati dng org lain..tapi kan masa dia ckp nak aku jadi gilrfrend dia kan masa tu sweet sngat tau.kat depan gate umah aku jer.hahaha.dia kata "saya sayang la kat nani".......bla..bla...bla..tak sangka org lelaki yg sebengis tu leh ckp cenggitu kat aku..hahha....dah2 takleh citer lebih2....*ni klu dia tau aku kata dia bengis kompem la aku kena kunci kat luar umah lagi...


7.Special date with your hubby?

Opkos la masa kitorg g honeymoon kat cameron pas kwin hari tu.tak kisah la tmpat tu dekat ke jauh yg penting we'olls dah spend time together2 kat tmpat sejuk tu.sngat la privacy jauh dr family,kawan2,keje,kesibukan kota hahah..tp bg aku la setiap kali bersama dia adalah "special date" terutamanya klu bersantai kat umah...rasa mcm taknak bg dia kuar umah jer g keje.masa tu bermakna sngat2 tau.


8.Changes that he asked you to do?

Potong rambut sikit sbb mlm2 klu tido mesti dia tindih rambut aku..pastu aku jerit2 sakit..hehhe..lagi satu dia suh mkn bnyak2 kasik badan aku berisi.mcm mana nak berisi hari2 kena buli..hilang sume vitamin dan zat galian dlm badan aku ni.suh aku ubah sikap dr seorang yg keras kepala,degil dan kena selalu dgr ckp dia..jgn pkai seluar jeans yg separuh tu katanya dia tak suka la dgn seluar tu.banyak lg seluar aku yg buruk2 tp yg 1 tu la selalu jd mangsa dia.smpai tahap dia nak buang seluar tu dlm tong smpah.sian seluar tu dia tak bersalah langsung...aku tak tau ape salah yg seluar jeans aku tu buat kat dia..


9.What is about him that you love so much?

I love him so much....takleh nak luah kan dgn kata2 la.kasih sayang dan tanggungjawab yg beliau tnjukkan cukup la membuktikan aku bahagia dgn dia..1 lagi dia selalu buat aku happy.kdg2 bnda yg menyakitkan hati pon klu dia buat lawak aku start gelak tak berhenti..mgkin tu cara dia eratkan kasih sayang antara kitorg.


10.What is about him that u wish he would change?

Perut...hahha..sama mcm kak mimie..dulu aku selalu kata diet la sikit.bumper tu dah tinggi dah.tp pas kwin aku kata plak takyah la diet biar je la perut tu mcm tu.sedap sikit mlm2 aku buat bantal tido dgn bntal peluk..empukk...bantal biasa dah takyah pkai dah.


11. You will lose your mind n crack your head when he?

First,klu dia curang la kot.tp alhamdulillah so far takde ape yg mencurigakan.Second,Time tgk channel sport kat astro aku depan mata dia tak pandang.klu ckp dgn dia ape2 haram la dia nak jawab kan.Third,Call tak jawab pastu henfon dia terus off...


12.You will smile tru your eyes for the whole day when he?

Balik keje penat2 terus cium aku dulu masa tu aku tgh tido & ucapkan i love u.selalu usap rambut aku klu aku tggu dia blk keje kol 3 pagi (time aku cuti jer la).pastu aku akan gelak besor bila dia buli2 aku ada 1 hari tu aku dok kat balkoni luar pastu dia g kunci pintu dr dalam...naik meroyan aku gelak2 suh dia buka pintu.pastu bila aku sorang2 kat dapur klu toleh je blkg tetiba dia muncul kat blkg aku aku pon jerit....aku ckp "abg ni mcm monster" la..hhahahah.bnyak kali jugak dia jd monster kat umah...sewel.


13.Complete below sentences...My love towards my hubby is as big as

My Hero....dia la pelindung...dialah penghibur...dia lah tempat aku mendapatkan kasih sayang...dialah pembimbing aku dunia dan akhirat.aku sayang dia sngat2 dan kasih pada beliau tak ternilai rasanya.


Mcm tak percaya je aku dah pon jadi seorang isteri skrg.masih perlukan bimbingan dari suami ku tercinta.harap2 rumahtangga yang dibina akan berkekalan hendaknya ~Amin~...




2 comments:

Mimy Hamid said...

i like....perut...hehehe

Nanie-Izailani said...

hahahhaa......bumper tggi sngat la best.

Graphics