Dec 7, 2009

Masak-Masak Di Hari Sabtu

Salam to readers,

Hari Sabtu aku cuti husband lak mcm biasa masuk kje kol 4 ptg.tetiba tekak beliau mcm teringin nak mkn Tomyam buatan sndiri plus roh rajin beliau tetiba dtg tanpa diundang so hsband pon tgk2 la dlm fridge ape2 bahan yg ada utk masak tomyam.bahan tak bnyak yg ada suma bhn sampingan je so aku plak ditugaskan utk pg pasar beli bahan2 asas utk tomyam tersebut.tp sblm aku turun g pasar aku dah sediakan siap2 bahan utk masuk kan ke dalam tomyam nanti dan juga sayur goreng.

Ni picture suami isteri didapur semasa menyediakan bahan2 utk makan tgh hari...tak dpt snap bnyak2 sbb dilarang oleh suami.ni pon curi2 amik tau..klu tak habis la aku kena smack down...ataupon kena kepit celah ketiak dia..hhee..sngat la best leh bergurau2 senda lagi kat dapor.kalo tgk muka laki aku ni series je kan tp yg sebenarnya beliau sngat la kelakar klu masuk raja lawak kompem jadi juara ok..ok la layan je pic2 kat bawah ni ek...

Ayam + udang utk campak dlm tomyam..


Ni tgh bersih2kan cendawan



Ni plak tgh potong kobis bunga (taken by Izailani)


tgk la...muka siyes je potong ayam..



kasik basuh ayam tu bersih2 ye abg


tgh ketuk2 serai..


Aku mcm biasa suka mengendeng2 kat dia..hehe.bkn nak tlg...tp tlg tgk sahaja..

Bila bahan yg diperlukan dah ready maka kami pon mulakan la xtvt perang kuali ni ha...masa nak masak nasik tgk2 beras dah hbs adoiii potong stim tol la nak taknak terpaksa la si suami jadi runner g turun bwh beli beras plus sekali dgn kiub tomyam sbb tomyam yg dia sedang di masak tu tak bape mengancam lak rasanya...hehhe.biasa la kan lelaki yg baru berjinak2 nak buat handmade tomyam.my husband yg beria-ria sngat nak buat tomyam sndiri dia tanya lepas ni nak masuk ape..so aku just jadi penasihat je la arah2kan masuk itu,masuk ini..tp jgn cakap aku jadi tukang arah je aku pon ada tugas jugak...tugas aku ialah memasak sayur goreng kegemaran suamiku..dia mmg suka sayur yg aku buat sbb tu la dia request nak mkn sayur goreng tu...sbb sayur goreng aku mmg terbaeeekkk....

Kalo tak caya meh layan pic2 ni...masa tgh syok2 masak ni sempat lagi mms gambo kitorg memasak kat mama....







Lepas dah masak sume aku pon hidangkan menu kami tgh hari itu diatas meja.air sirap yg best tu bukan aku yg buat tau.tu pon suami i yg buat tp tu bukan atas arahan isteri beliau.dia sukarela je nak buat sndiri..hehhe..tgk la siap tuang dlm gelas yg class lagi tu tau..dan kami pon menikmati makan tgh hari bersama2 dgn penuh romantik...hikhikhihik....ekcekli husband kata ni pestime dia cuba masak Tomyam ni tapi sumpah sedap wehh...mengancam tau.leh buka kedai makan la mcm ni...walaupun tomyam tu main campak2 je bahan dia..tapi mmg la sngat best..

Kalau nak tau ni masa yang paling bermakna sngat buat kami berdua.pada yg sedia maklum masa aku dgn suami sngat la terhad cuma sabtu ahad je la aku dpt habiskan dgn agak lama sikit tu pon smpai setakat kol 4 jer la sbb dia masuk keje ptg.so,masa yg ada ni lah kami manfaatkan dgn xtvt yg mcm ni bukan setakat dpt belajar masak je tp dpt jugak mengeratkan hubungan dan kasih sayang antara kami berdua.sesapa yg nak kwin tu luangkan masa korang yg ada suami isteri bersama2...sape kata suami isteri takleh masa sama2 sedangakn benda tu la lagi menguatkan hubungan dan tau tanggungjawab antara satu sama lain..










































2 comments:

Mimy Hamid said...

si isteri mmg sawan kamera..ahahah..yg suami buat dek jeeeeee..siannnnn

Nanie-Izailani said...

tu la..dia tak mcm En Awak...
muka series jer..tu seb bek isteri dia tak kena smack down.

Graphics