Dec 13, 2009

Self Cooking

Salam to readers,
Hari Sabtu tu aku masak sorang2 tanpa mendapat pertolongan dari si suami.hari tu roh rajin dia tak dtg pon asek nak tido je sepanjang hari.dia kata nak MC sbb nak teman kan aku kat umah.dia sian tgk aku sorang2 je dok umah hari cuti ni.aku ape lagi mmg happy giler tau.snggup dia amik MC semata2 nak teman kan isteri dia yg ngada2 ni ha..hhehe.eh tp bukan atas paksaan aku tau beliau sndiri yg sukarela nak MC...so aku pon rela berhempas pulas kat dapur sorang2 okeh.sblm tu mkntak duit dari si suami utk pg pasar beli brg.yg suami nya nak mkn ayam masak merah tp mintak ampun la masakan tu aku tak lulus lagi lah.klu nak masak boleh tp mesti mendapat pemantauan dr mama ke..ekekekkek...

So tgh hari tu i have no idea nak masak ape.lalas aku decide nak buat ayam kurma dan atas permintaan si suami lagi sekali nak mkn sayur campur goreng.aku tak tau la pasal ape dia suka sngat mkn sayur goreng tu padahal sayur tu smple je campak2 dlm kuali pastu goreng.rasanya dah 3 minggu dia mkn sayur tu.aku pon dah naik jemu dah.tp apakan daya kan dah tekak dia nak mkn terpaksa la aku buat jugak.tak baik hampakan permintaan suami.kelam kabut aku masak sorang2 kat dapur sbb tu takde amik pic pon masa tgh memasak.sbb sibuk fokuskan pada masakan.ayam kurma ni pon pestime jugak aku buat sbb tu kena tumpukan perhatian betul2.siyes aku tak pernah buat tp just try in error je la..hahah.tak sangka menjadi u'olls....

Aku amik masa dlm 1 jam lebih je nak siapkan menu utk tgh hari tu.lauk tak bnyak cuma 2 jenis jer iaitu ayam kurma dgn sayur goreng.masak lebih sikit sekali utk mkn mlm nnti.bila dah siap kemas kan dapur dulu pastu hidangkan atas meja baru la bangunkan sisuami plak.dari tadi terjerit2 "lapar...lapar...lapar..."aku kat dapur dok tergelak2 jer bila dia jerit2 mcm tu..paham2 je la itu ayat perli aku tuh.sngat la hampeh.Tak sngka lak ayam kurma aku menjadi.sngat la best.yg si suami nya plak siap 2 kali tmbah tau.lihat la betapa best nya aku masak.tu air tgn isteri tu mmg la terbaekk wokkk..lg2 air tgn isteri mcm aku ni..hehehe..aku pon puas hati tgk sisuami mkn dgn penuh selera sekali.hbs jer mkn terus dia kucup dahi aku tau...sila jgn jeles..
Kat bawah ni la menu tgh hari kami.silap la gmbar aku tgh masak kat dapur tak amik.mesti korang tak caya aku yg masak kan.??kan??kan??tp ini bukan cobaan...ini betul2!siyes tak tipu.kali ni air sirap tu serve dlm gelas white wine plak okeh.ekceli aku ni bukan la kategori tak reti masak cuma tak praktik kan jer.takpe lain kali aku try resepi yg lain plak sbb aku dah print bnyak resepi dr internet...heheh

No comments:

Graphics