Dec 16, 2009

Jari Oh Jari....Bila Nak Sembuh Ni...

Salam to readers,

Hari Selasa smlm sepatutnya aku kena dtg blk klinik Alam Medic tu utk buka balutan dan gak cuci luka.disebabkan shift doc pmpuan yg rawat aku tu kol 10 mlm maka aku pon kena la pg lewat mlm jugak tggu abg blk keje kol 12.smntara nak tggu kol 12 tu aku baring2 la dulu atas katil ingat nak lelap jap tp tak jd sbb takut kang terus aku malas nak bngun.tu yg aku tahan je mata terus siap2 then tgk tv dulu.tak lama pastu abg call suh tggu kat bawah aku pon takut2 berani jer nak naik lif sorang2 mlm2 tu..aku ingat dia sampai awal la sbb dr club ke rumah tu klu speed dlm 10 minit jer.

Aku tggu punya tggu ada la dekat 45 minit dia tak smpai2...call bnyak kali tak angkat.ha mula angin aku nak dtg dah tu.pastu tah call yg kali kebape br dia sibuk2 jawab.boleh lak dia dok melepak sembang dgn bdk2 guard kat tmpat keje dia tuh.mana aku tak hangin kan tu la lain kali bg tau la nak awal2 takde aku mcm org gila dok sorang2 kat tepi jalan tu.tgk org lalu lalang usha aku semacam jer.tp aku cuba utk bersabar...walaupun kemarahan membuak2 aku tetap cool..ehhee..dlm kol 1.20 br dia smpai so bila aku nmpak muka dia br sejuk sikit hati aku ni.malas nak panjang2 citer kang klu bergaduh kan lg susah plak kan.bnda kecik tu klu leh elak2 kan lah dr berpanjangan....

Dalam keta just sembang2 biasa je plus mata aku pon mengantuk klu nak tido sian plak abg drive sorang2...smpai kat klinik register mcm biasa pastu masuk bilik doc.bila doc buka je balutan tu aku dah start meraung blk dah.mula2 dia buka slow2 pastu kain tu dah melekat dgn kuat dia main rentap je kain tu...aku smpat usha sikit jer luka tu nmpak mcm nak menanah.doc kata ada nanah sikit pastu dia cuci...time ni pon sakit tak hengat...pedih tau...aku takut nak tgk luka tu lama2 nnti mesti aku terbayang mlm kejadian tu berlaku....hehe.klu org lain tgk mesti rasa mcm ngilu2 sikit...heheheh

Pas dia cuci br dia letak krim then dia balut jari aku lg sekali.aku kena dtg balik hari khamis mlm utk rawatan susulan plak...asiyes aku tak snggup lg nak tanggung derita jari ni..picit sikit je dah skit dah..bila la nak baik ni ek..cepat2 la jari aku ni sembuh.tak snggup lg nak berbungkus mcm ni bagai.tapi kali ni balutan tu agak kecil sedikit berbanding yg mula2 hari tu....doc bagi ubat tahan sakit dgn antibiotik plus aku dpt lagi MC 2 hari utk hari ni dan esok..tapi aku rajin aku abaikan MC tu aku dtg jugak keje....
Aku ni kan pelik sikit la susah nak dpt penyakit tp bila dpt ha mcm ni lah jadinya.demam pon smpai seminggu br baik tgk yg mcm kena exzima hari tu 2 mnggu dok kat wad,pastu batuk pon 2 mggu jugak br nak hilang skrg ni terpotong jari plak.pasni tak tau la ape penyakit aku dpt plak...penyakit susah nak dtg tp dia jugak susah nak baik...pastu aku ni mkn ubat tak ikut waktu klu aku ingat+rajin br mkn..klu tak,takde la aku mkn.ok la smpai sini je saya membebel.

Sejarah ok tgn berbungkus..

ni MC dan ubat2 yg aku kena habiskan...

No comments:

Graphics