Dec 14, 2009

Jariku Luka Berdarah

Salam to readers,

Pas aku mkn nasik dgn buah lai depan tv aku pon angkat la pinggan sume nak basuh kat sinki kan.nak dijadikan citer masa aku nak buang sume sisa mknan tu dlm pnggan lain tetiba pinggan kaca yg aku pegang tu terlepas.bukan terlepas kuat pon.dia just kena kat tepi sink tu tu jer pastu hamik ko pnggan tu terbelah dua.1 jatuh atas lantai 1 lagi tu terus tercantas kat jari telunjuk aku pastu melantun masuk dlm sinki terus...masa tu aku tgk darah dah mengalir bnyak smpat lagi aku usha luka tu besar mana...ya allah tekejut giler tgk ingat kan dah nak putus dah jari aku ni...dua2 tgn kiri & kanan aku dah basah dgn darah.

Pastu aku jerit2 la pnggil suami aku yg tgh tgk tv dia leh tnya kenapa..kenapa..aku dah meraung ckp skit2 baru dia dtg tgk...dia relax je tgk darah tu dah menitik2 pastu siap buat lawak lagi..dia terus amik tisu dan tenang kan aku dulu.katanya aku terkejut tu.mmg aku terkejut pon tgk luka besar dan darah yg bnyak mcm tu.dah lama dah aku takde luka2 ni weh sbb tu aku meraung mcm hape jer.tisu sume dah basah dgn darah terus aku kata nak g klinik.klinik panel 24jam yg dekat dgn umah aku ni aku tak tau kat mana.pastu terus decide g klinik panel Alam Medic kat Sentul.aku dah biasa dgn doc kat situ.aku tukar suar sume pastu just balut jari tu dgn tisu je smntara nak smpai klinik.

Dapur yg bersepah tadi biarkan je bersepah pastu terus turun utk g klinik.laju giler husband aku pecut dlm 10 minit dah smpai sentul dah.masuk je dlm bilik doc terus cuci.memula dia bersihkan darah2 dan tisu yg melekat tu pastu dia boleh plak g picit luka tu da hbs bnyak darah yg keluar.masa ni aku dah terjerit2 dah tuhan jer yg tau betapa pedihnya weh.tisu tu plak dah melekat dgn kuat 1 hal plak nak tggal kan dulu.klu aku tau la aku tak balut luka tu dgn tisu tadi.pastu boleh plak dia amik sepit dia kopek bhgn yg luka tu utk tgk ada tak sisa kaca yg tggal tp alhamdulillah takde.bila aku tgk dia amik penyepit tu masa ni husband kau dok tenang kan aku tau sbb aku aku takut.terjerit2 aku weh doc tu kata klu ada patient kat luar mesti dah lari dgr aku jerit.doc kata nasib baik tisu dlm jari aku ni tak terkoyak klu tak kena masuk wad la jawabnya dan 1 lagi yg aku gembira sngat jari aku tak kena jahit.klu tak tah mcm mana aku meraung2 masa kena jahit tu kan.luka dia agak dalam juga la tau.pastu doc amik ubat sapu kat luka tu dia kata takut ada kena jangkitan kuman sbb masa kena tu aku tgh basuh pinggan.

Doc balut luka aku smpai jadi besar mcm ni dan aku diberi 2 hari MC...aku suka..yerla mcm mana aku nak keje tgk jari dah berbalut besar cenggini....masa dlm perjalanan nak blk umah tu husband aku ckp dia buat relax jer sbb dia taknak aku risau.klu dia buat kelam kabut mesti aku pon tak senang duduk jugak...



dah mcm kena mercun plak...

ni ubat tahan sakit + antibiotik dan MC 2 hari

Hari selasa aku kena datang lagi utk bersihkan luka ni lagi sekali dan juga buka balutan ini..blk umah aku leh tanya soklan bodoh kat husband aku "luka ni leh cantum blk ke?" husband jawab "boleh sayang".ape punya bangang la aku tnya soklan mcm tu.suami bagi aku mkn ubat pastu dia suh tido....

No comments:

Graphics