Dec 15, 2009

Mohon Sijil & Kad Nikah Baru

Salam to readers,

hye U'olls...smlm kan aku tak keje kan aku dpt MC kan..so aku dgn husband pon amik kesempatan yg ada tu utk pg JAWI amik sijil nikah yg asal dan juga mohon kad nikah sekali.dah la sijil nikah sementara tu valid smpai 17 dis ni jer.sbb tu tgn bungkus2 pon aku gagahkan jugak la pg.biar lah org nak tgk jari aku ni...ingat nak bngun awal pg lalas hamik ko kol 10 jugak br bngun.tu pon tak bngun terus dok golek2 lg atas katil alangkah nikmatnya dpt bngun lambat.

Dah siap2 pastu lbh kurang kol 11 jugak br turun memula g bekpes dulu kat kedai mkn bwh umah ni.husband mkn nasi lemak + nescafe dan aku plak just mkn roti canai + milo ais jer.takde selera lak nak amik nasi time2 mcm tu.smbil mkn tu smpat lg dia buat lawak faham2 je la husband aku ni otak dia kan weng sikit.sbb tu dah berjagngkit dgn aku.ada je bnda yg dia buat.kdg2 time aku tgh marah pon leh jadi gelak dibuatnya..
Ni pic aku dlm keta..jgn tanya kenapa tudung aku senget sebelah..tu sume mamat yg bawak keta ni punya pasal..main tarik2..dan juga abaikan pp ku yg comey itu.itu pula disebabkan effect dari memakai tudung.

Smpai kat JAWI cari parking.agak jauh jugak la terpaksa menapak sikit naik tangga.tgga tu tggi okeh semput acik tau.smpai kat kaunter amik no giliran dulu..takde la lama sngat tggu turn tak smpai 1/2 jam pon.tak lama pastu nama Mohd Izailani dipanggil pastu pegawai tu terus bg 2 salinan sijil nikah kami.plus dgn amik gambar sekali utk permohonan kad nikah.utk pengetahuan u'olls kad nikah ni boleh dtg amik dlm masa sebulan dr permohonan tu.utk mohon kad ni dikenakan bayaran sebanyak RM 28 shj.husband kata guna duit aku dulu nnti2 dia ganti blk tp wajib byr double tau...hmm nmpaknya time nak pg amik nnti husband aku sorang je la yg pg.aku takde kepentingan pon nak pg...hhee
Ni la sampul yang mengandungi 2 keping sijil nikah kami.1 utk suami dan 1 lagi utk isteri.tapi dua2 isi kandungan dia sama jer..


Nasi baik urusan di JAWI tak lama sngat.pastu kitorg terus blk umah.eh tp tk blk terus la abg nak singgah pasaraya jap beli coffee dgn nugget dia.masa tu aku nmpak org jual jambu batu i dpt pow suami i jambu batu yg potong2 tu RM 2 tau.,tetiba lak tekak teringin nak mkn jambu batu tersebut...hehhe.pastu jln depan kedai komputer nmpak lak kedai tu jual USB Fan yg utk laptop tu dgn harga RM10..ape lagi dah depan mata terus kasik ayat2 cinta kat suami nak beli fan tu..finally aku dpt jugak beli.sian laptop aku tu bila aku guna smpai panas2 badan dia tau seb bek tak meletop jer...pastu br masuk pasaraya beli brg2 dapur sikit.

Dah habis membeli belah terus blk umah buat sup campbell utk suami ku tercinta ni..tak susah pon sup tu just masuk dlm periuk pastu masuk air sikit tggu smpai dia mendidih..then terus tuang dlm mangkuk..ha kan senang kan.pas dah msg2 kekeknyangan kami sambung xtvt yg sewajibnya diadakan apabila mata sudah mengantuk terlampau...dpt tido sekejap je sbb kol 4 kan suami i nak g keje so dia pon bngun dan bersiap...kali ni dia ngada2 plak nak suh aku hntar dia smpai ke kereta...hmm aku pon ikut kan je la permintaan dia..tu la pertama kali aku hntar dia g keje tp setakat smpai kat keta je la...heheheh.

pas salam + kiss pipi sikit aku pon naik kerumah smbung lg layan citer Cinta Balqis kat portal TV3...nak beli ABC tak jual plak sbb hari hujan yg teramat lebat..sekian saja la citer saya utk hari ni.lain kali sy citer lg...dada...

No comments:

Graphics