Sep 8, 2009

Sharing Is Carring.....

Salam to readers,

Kali ni takde ape entry yg best la nak buat...bila mata asyik terpandang countdown tuh...aduhhh rasa seram sejuk bulu tengkuk neh...bayangkan lah next month dah nak naik pelamin...tp ada lagi bnda2 kecik yg masih belum dilengkapkan..see...bnda kecik mcm tuh la yg remeh nak complete tau.kdg2 terpikir penat jgak la buat kerja kwin ni..adik beradik pon takde susah tau.aku terpaksa buat semua tu sndiri...nasib baik la tunang ku seorang yg memahami & senang sangat klu nak minta pertolongan dr dia..aku ni setakat bnda yg simple mmg aku leh handle sndiri tapi bab yg leceh tu la terpaksa mnta tlg dia jugak..

Masalah yg membebankan sngat time nak kwin ni adalah DUIT....bukan aku sorang je semua yg bakal berkahwin akan mengalami masalah yg sama.klu takde duit 1 bnda pon takleh jalan.tapi aku percaya pada "rezeki".ada org kata rezeki nak bina masjid,rezeki isteri & rezeki anak.aku skrg ni pon bersyukur sngat sbb bila je aku perlukan duit,mesti Allah beri kan dlm bentuk lain.nak harap gaji aku yg ciput ni mmg tak cukup la kan.pendapatan tunang aku pon tak la besar mana jugak.tp alhamdulilah la sebelum kwin urusan pinjaman bank semua dah lulus so masalah duit dah tak membebankan sngat skrg...aku ni selagi aku boleh berjimat,aku jimat.selagi ape yg boleh dipakai,aku akan pakai.berjimat bkn beerti kedekut..tapi kan lebih baik duit yg ada tu digunakan utk beli bnda lain plak kan.biar kita susah skrg utk kebahagiaan akan datang.

Zaman skrg ni ape saje sume perlukan DUIT...bnda yg sekecik2 kuman pon guna DUIT jgak..mau tak fenin pale acik dok mikir..tunang aku slalu ckp "klu kita tak mampu,kita jgn ikut org"yes...aku pegang2 kata-kata beliau itu.klu ada yg tak cukup duit mesti share2 duit utk beli brg.bukan ape kita nak sehidup semati dia apa salah nya susah sama2 & senang pon sama2 jgak.lepas kwin nnti tnggungjawab lelaki la.....gi besar tau.rasanya tak salah kita nak berkongsi suka duka dgn dia sbb kita kwin utk selama-lamanya bkn utk sehari dua jer.

Ape yg aku citer kali ni berdasarkan pendapat aku sndri.org lain aku tak sure lah mcm mana.tp kan ada sesetengah pasangan tu sume nak harap lelaki jer yg tanggung...aku bkn jenis pmpuan mcm tu..berkongsi wang ringgit sama jgak kita berkongsi hidup dgn pasangan kita.itu kan satu pengorbanan namanya......sharing is carring ok....

No comments:

Graphics