Sep 13, 2009

Kisah 1 Malam Bersama Tersayang..

Salam to readers,


Alamak dah terlambat sikit la nak update new entry neh..ni sume gara2 internet kat umah tu ada problemo...hangin tol la..bertambah boring la hari2 yg aku jalani kat umah tanpa internet disisiku..muhahahhaa....ok2 stop merapu k..ni aku nak citer kes masa jumaat lepas..huhu..1 malam aku bersama dgn tunang aku tuh...muhahahaa..

Citer bermula.....hari jumaat tgh hr tu aku tetiba teringat kat tunang yg aku sorang tu ha terus aku call dia ajak buka puasa sama2 memandangkan hr rabu lepas aku tak jmpa dia lgsung so aku pon call ajak berbuka puasa together-gether..hehhe..aku call 2,3 kali tak jwb pastu kali ke4 br dia tergeheh2 mcm penagih nak jwb fon tu.ko ni kan nani ajak dia buka puasa mcm la ko tu puasa kan???

Aku: awk,keje tak hr ni?jom buka puasa sama2..nani belanja hari ni
Abe: keje la cik oiii...
Aku: ala..mc lah..dah la hr rabu tak jmpa..

Abe: hmmm..tgk la kang mcm mana
Aku: kira komfem la ni eh
Abe: suka2 jer awk ni
Aku: boleh...awk amik nani kat ofis eh..nani kuar kol 4.15
Abe:awk tau tak jln jem nak g ofis awk tu..dah la bulan puasa lagi lah teruk jalan..
Aku:ish.,..yerlah...yerlah nani naik tren...:-(

Hhhee...akhirnya berjaya jugak aku suh dia monteng kan.org nak bg smnagat suh dia rajin keje..aku lak lagi suh dia monteng keje...wahahaha..dah kata tunang dia yg sorang ni bnyak karenah maka terpaksa jgak la dia ikut ckp aku..tq my dear darling..hahhah...kol 4.14 aku siap2 nak blah pastu sekali tgk hujan ya amat lebat.pastu aku call dia lagi sekali "awk hujan lebat la nani nak kuar tak nmpak jalan lah" (alasan kunun nak suh dia pick up kat ofis)"ala..mcm lah naik keta...jln jer la slow2".hampeh tol la buat penat je aku buat suara kesian last2 kena naik tren jugak...

Aku mcm biasa lah suh dia amik kat sentul.smpai2 jer dia mmg dah sedia menanti kedatangan ku..chewah...kebtulan lak minggu ni aku tak puasa so aku terus mkn roti yg aku beli masa kat ofis.sian member leleh jer tgk aku mkan roti tuh...wahaha...disebabkan keadaan aku yg tak selesa tu maka aku ajak blk umah aku dulu sbb aku nak bersihkan diri..hehhe..dengan keadaan jln tun razak yg jem mcm hape dia pon kata "awk tau tak kol 7 kita br smpai umah awk tau".aku blas blk "ala takpe la kita buka la lewat sikit"senang jer aku ckp kan tau la tak puasa.aku rasa mau krem kaki dia tekan clutch time tu..muhahahha.

Akhirnya betul jgak la kata dia kol 7 br smpai umah.dia kata beli jer la kuih2 dulu nnti kita kuar mkn lewat sikit.naik umah terus aku siap2 kan utk buka puasa wlupun mkn kuih yg seciput tu jer kan.sian nyer syg aku ni dah la dia puasa perut dia tu mana cukup dgn kuih sejemput tu...pintu umah aku terpaksa buka seluas2nya sbb jiran keliling sume melayu so agak tak manis lah jugak klu dia nmpak aku bwk laki masuk umah kan.lagipon meje makan tu betul2 mengadap ke pintu rumah aku.

We'olls rehat2 jap kol 8 lebih terus kuar g mkn kat Kpg Baru.ekceli aku ada jnji dgn taylor (kak ros) nak amik baju raya yg aku tempah hr tu.dia kata dtg kat medan mara kol 10.kat kpg baru tu mcm biasa la mesti mkn kedai mmber dia.aku pon dah biasa dah dgn owner kedai ni tp tu la tu sume kelompok org negeri dia..hahhaa tp tetiba dia jmpa kwn sekolah dia dulu.

Tetiba kak ros lak hntar msg suh dtg kol 11.huih..bkn main seronok lagi tunang aku ni dpt dia citer panjang dgn kawan lama dia tuh..bila dah kenyang aku pon mcm mengantuk jer..siyes weh aku nantok dia diorg sembang.huh seb bek la esok hr sabtu blk lewat pon takpe..pastu si member dia ni lak bg tau "org lelaki klntan ni nombor 1 pada dia kwn2...nombor 2 mak ayah dia...nombor 3 adik badik..nombor 4 baru la awek ke,ape ke.."bila dgr dia ckp mcm tu tunang aku terus kata "yg ni aku sayang ni"(smbil tangan dia peluk bahu aku)lu ni gelabah tol la...tunang gua syg kat gua la beb..huh~~~

Jam pon dah kol 11.15 terus minta diri nak balik..chiahh..sopan la kunun minta diri..terus gerak ke medan mara lak amik baju raya aku.hmmm santeknya baju yg kak ros buat ni ditambah pulak dgn si pemakai yg santek jgak ni ha...aduii..tak sabarnya aku nak menyerlahkan keanggunan ku dipagi raya..walaweh menarut lagi..sudah2 la tu bakal cik puan haryani shahida...baju raya ada 2 psg yg wrna krim tu aku beli sndiri & yg purple tu plak tunang aku bg masa buat hntaran bertunang dulu...2 pasang ni tak mahal pon cuma RM 80 hngget jer.

Balik dr medan mara tunang aku ajak singgah downtown jap sbb dia kata abg fendi berniaga jual baju kat situ..abg fendi ni abg dia aka my brother in law lah.klu ikutkan mata aku dah nantok sngat tp dah dia ajak kan memandangkan esok nya cuti so aku gagah kan jugak la.tau la mlm sabtu tmpat tu mmg crowded gila2 lah.parking pon seb bek cpt dpt.masuk jer dlm downtown tu org puna la ramai bersesak2 dlm tuh tau.aku ni paut kuat2 lengan tunang aku takut terlepas.aku ni kan lain sikit klu nmpak bdk2 laki yg sekelompok mula la rasa tak senang,tak selesa.aku tak suka org lelaki tgk2 aku dgn keadaan yg pelik....padahal aku sma jer dgn pmpuan2 lain..bodoh tol!2,3 kali pusing cari kedai abg fendi ni tah ceruk mana dia dok pon aku tak tau.kunun nak wat seprise la dtg tknak bg tau dia last2 ha hamik ko buat penat cari tp tak jmpa.tunang aku ni pon dah tak larat nak tawaf 1 downtown tu terpaksa jugak la dia tipon abg fendi...hhahaa seprise tak jadi uwekkk!!!!tp berkat kesabaran 2 laki bini ni jmpa jgak kedai tu akhirnya..rasanya dah lalu tp tak pasan...hehhe..aku tak tau la mcm mana dia leh involve buka bisnes ni kan..agaknya ada share dgn saing2(kwn2)dio kot...baju2 pon bnyak kemeja lelaki lah..jeans pmpuan pon ada tunang aku kata klu nak amik jer lah...tp sbb takde size plak.tau jer lah pinggang aku ni kan cekeding...klu ikutkan hati mau rembat 2,3 helai..tp tu la klu dah niat tak baik mmg takde rezeki la kan..hehhehe...weh,jenama bukan cikai...PDI okeh!banyak jugak pelanggan yg dtg kira kedai dia dpt smabutan la...berbaloi-baloi...muhahhahaa..

Pas melepak kedai dia we'olls pon blah tp tetiba aku ternampak org jual tudung..aku dah berkenan kat 1 tudung wrna putih...sesuai la utk aku pkai masa khatam Al-quran nnti.harga tak mahal 10 hngget jer...tak tggu lama terus rembat...malas nak aku pikir2 pagi dah..cuma utk nikah jer belum beli lagi... jam pon dah kol 2 pagi mata aku pon dah takleh nak diselamatkan lagi dah.maka dia terus hntar aku blk umah..memula nak suh dia hntar naik atas sbb aku tak berani naik lif sorang2 waktu mcm tu..bahaya...tp parking keta lak full..dia kata nani cari no abg siap2 klu ada ape2 hal kan terus tekan call jer okay...aku naik lif & smpai umah dgn selamat..


Oklah tu jer la citer 1 mlm bersama tersayang...to be kontiniu next entry...dada...




No comments:

Graphics