Sep 3, 2009

Citer Semalam....

Salam to readers,


Smlm kan hr rabu spt biasa la aku akan berbuka puasa dgn En izailani tu ha.ingat nak suh dia amik kat ofis tp memandangkan dia seorang yg lambat klu bersiap so aku decide baik naik tren jer la.nnti nak menggu dia smpai ofis aku ni org dah berbuka pon lom tentu dia smpai...hahah!!!so aku smpai kat sentul kol 5.00 tp 5.15 br nmpak kelibat dia.kitorg nak berbuka kat tmpat yg mggu lepas tu kali ni aku dah tau ape nama kedai tu.....Azmi Western Garden!!!!!


Tapi masa masih awal lagi kan so dia pon benti keta kat tepi jalan time2 tu jgak la dia nak lekat kan roadtax keta dia yg baru.roadtax keta dia dah mati since julai hr tu tp tu la tah hape pemalas benor beliau ni smpai kan roadtax br tu dah berkepuk2 dlm dashboard keta selama 2 bulan!mcm la tkde time lain dia nak lekat kan padahal siang2 tu bnyak jer masa dia nak buat.nak lekat kan menatang tu dekat 1 jam jgak la kan.aku tak tau la ape bnda dia godek ni ha dan pic aku menggedik seharusnya mesti ada....dalam masa ni pon smpat lagi bncang pasal majlis kawin tu....mggu depan dah boleh blk kpg dah...yehaaaa!!!!!




Aku pon dah bising2 dah "cepat r....cepat r....dah 6.15 ni nnti takde tmpat duduk".seb bek keje dia dah selesai tp tup2 dia kata nak g OTK lak nak tukar bateri jam tgn dia...haduihh mcm takde time lain jer nak buat kan.dah nak dekat buka ni nak g tmpat lain lagi...pastu aku kata jom pg reserve dulu nnti sure full pnya..dia pon menurut perintah.memula cadang nak reserve table & order mknan siap2 sbb smntara tu nak g OTK dulu lah..bila smpai jer kat kedai tu mak aiii....sume dah full beb!ada 1,2 jer tmpat kosong tgk2 dlm pondok tu takde reservation lagi ape lagi kami pon terus terjah ke pondok tersebut.wah..ala2 mcm org kpg mkn bersila dlm pondok buluh bagai..aku tgk pondok tu mcm tak kukuh jer struktur dia gigil lutut aku nak naik.yg mamat neh lagi la berat mcm hape dia relax jer dok bersila kat situ tanpa memikirkan risiko sebaliknya...hehehe.


Pastu kami pon order juadah utk berbuka puasa hari ni.kami order ikan kembung masak pedas,sup ekor semestinya kena ada,telur bungkus,fresh orang & carrot susu juga kena wajib ada...sblm makanan utk berbuka tu smpai aku g amik dessert faveret Mohd izailani ni beliau ada lah seorang yg pemalas nak magun...bila aku dah amik dessert tu maka air pon smpai...gila hape kol 6.35 air dah smpai...smbil2 tu we'olls smpat lagi buat senarai utk brg2 hntaran beliau...hah tau awak kelam kabut nak g cari kan...selama ni aku dok push2 dia taknak dgr.

Dalam 10 minit makanan yg we'olls order td pon smpai jgak..awal gila la diorg ni serve makanan ni.aku dah sememangnya lapar sngat2 asyik tgk jam jer..bila lah nak masuk waktu ni..mkin aku tgk jam mkin lambat lak waktu berbuka.lenguh aku bersila,aku melunjur kaki lak rasa tak selesa la mkn dok tmpat mcm tu dah la bnyak nyamuk...sumpah aku taknak dok sini lagi dah.makanan depan mata ni betul2 menguji kesabaran & keimanan aku tau....aku tak dpt nak amik gmbar pondok ni sbb tunang aku tak kasik..dia kat jgn nak ngada2 amik gmbar..hikhikhik...tapi aku smpat la snap mkanan yg tersaji depan mata sblm dia tggal sisa2 jer...

Aku tgk ikan dia besar sngguh rasa mcm tak terhabis plak.dah la isi padat2.tunang aku suh aku hbskan ikan tu sbb dia kata biar tmbah khasiat skit...ada ke dia kata pembesaran aku ni terbantut..hampeh...bila masing2 dah kekenyangan beliau merehatkan diri dia dgn meghisap sebatang rokok..tapi tak smpai sebatang pon..separuh jalan jer rasanya.pastu ape lagi dia g byar lah...kali ni mmg turn dia lak blnja...aku plan lepas buka puasa tu nak g kepong jap hntar sari haseena yg aku pnjam hr tu.


Lepas blk dr hntar sari tu aku terus blk umah. dia pon ikut naik sekali sbb mama ada kat umah.wah mama siap goreng cekodok bg dia mkn..amboi...dah mcm umah sndiri plak ek.ok la jgak dia naik pon sbb boleh bincang sikit2 pasal majlis we'olls nnti dgn mama.tak lama jer lagi hah bulan depan ni jer..dekat 1 jam lebih jgak dia lepaking dirumah ku pastu dah nk dekat kol 2 br dia reti blk umah....















No comments:

Graphics