Nov 1, 2009

Cerita Balik Kampung....

Salam to readers,

Hai u'olls...hari ni aku dah kembali ke dunia blogging hmmmm rasa mcm bnyak sngat menda nak citer.tapi tak tau nak mula dari mana dulu eh.dimulakan dgn Bismillah.....hehheheh ok2 aku citer satu2 dari start hari aku blk kpg hari tu.klu korang rasa bosan + menyampah + meluat nak baca pls get out from my blog!korang tak dialu2kan disini...harap maklum.

21 Okt 09....
Hari ni aku balik kpg dgn mama,maklong & anak bongsu dia Nadzira.keadaan keta yg penuh dgn barang & bondot2 agak tidak menyelesakan kami berempat.smpai kan tmpat duduk blkg tu ngam2 utk letak montot jer.seb bek aku dgn nadzira bersaiz XS hehhee...dah la keta kancil mana la nak sumbat brg bnyak2 kan tapi nak buat camner sempit2 pon kena bertahan la jugak 3 jam dok dlm keta tu...dah naik kematu montot & kaki pon smpai dah kejang.....turun dr umah m.long kol 11 lbh pastu singgah dewan bahasa jap amik kek pisang yg p.long order sume ada 10 ketul.smpat lg minum + mkn kat cafe DBP.kat sana tetiba Abg Pesal & the geng dtg mkn tgh hari siap nyanyi lagu perantin baru lagi....hehheh...dah hbs minum terus chow siap tapau ayam goreng lagi....



Pastu mama singgah g KTM jap amik brg then terus g amik baju dia kat Medan Mara.pas sume dah sttle baru kami meneruskan perjalanan ke kpg halaman..mood tetap menten takde plak rasa excited ke ape ke.ontheway tu pon bnyak jugak tmpat singgah..umah cikgu Mohaini kat K.slangor,beli KFC kat Tnjung Karang then benti kat Sg Besar cari langsir..las sekali benti kat Simpang 3 utk tenpah Wedding Cake.tu yg smpai kpg dah dekat kol 7 tu..smpai2 jer tgk dah ada pasang canopy..2 utk tetamu & 1 lagi utk perantin..kuarkan brg dlm keta terus lambak kan dlm bilik..mood utk mengemas masih belum ada.rilex2 dulu mlm baru mulakan tugas....

Ni aktiviti mlm..packing gula2 utk kasik kat budak2 kecik.gula2 ni sponsor by sepupu aku Kak Zana. sume ada 5 packet termasuk lolipop.1 uncang ni ada 5 pcs gula2...gula2 ni kena packing mlm tu jugak smntara tak ramai lg org blk.klu tak alamat nya mmg tak cukup la kan nnti kan.klu dah ramai bdk2 lagi susah nak buat keje.tapi aku buat separuh jalan jer sbb nak g umah Pakcik Tarmizi kat rumah awam utk bayar duit catering plak..m.long dgn opah lak yg smbung keje2 aku tadi..



ni la maklong saya...


Pink Guava


Fruit Plus


Lolipop


ni tak ingat ape nama dia...


Dah siap packing


siap nak sorok....hhehehhe

Gula2 yg dah siap packing & masuk dlm bakul elok2 hendaklah disorok ditempat yg slmat.supaya tidak kelihatan dari pndangan mata cucu2/cicit2 Atuk Khalid & Opah Jah.ok jom smbung citer lain plak ek.....dada......

No comments:

Graphics