Nov 1, 2009

Menitik Inai

Salam to readers,

23 Oct 09
Pagi ni aku mangun agak awal sbb nak cuci inai kat jari2 ni.nasib baik inai ni tak comot dan agak merah la jugak.dlm kol 9 tu mama ajak g pasar lagi beli brg2 basah utk masak hidangan pengantin.klu ikut ada org zaman dulu perantin takleh kuar umah kena perap dlm umah jer.lbh2 lagi bila dah ada inai kat jari.tp tu zmn dulu anak2 gadis skrg dah moden dah tak pikir dah pasal adat resam org2 tua dulu.blk dari pekan mama plak hias kan bilik perantin.makcik2 aku yg lain sibuk siapkan bunga pahar utk letak kat pelamin.takyah citer panjang layan pix je la ek.










Pelamin yg dah siap dgn Bunga Pahar

Hari ni pon masih hujan lagi waktu tgh hari plak tu...hujan dgn selebat2 nya jugak mcm smlm nya.pas zohor baru la hujan reda & cuaca kembali panas blk.mkcik2 aku yg lain msg2 ada keje yg nak dibuat.mama tu mcm biasa la tart nenas dia tak siap2 lagi..hhhe.ptg plak Pakya & Makcik Ani smpai..diorg ni bertanggungjawab utk mengendalikan set karoke tak sah la majlis khwin takde karoke kan.terima kasih jugak la sbb dtg dari jauh utk meraikan perkahwinan ku dgn En Izailani.smntara Pak Ya siap2 kan set dia aku plak sibuk calling2 Mr Parchie merangkap Off Photoprapher aku tnya dia kat mana.takut dia smpai lambat sbb mlm ni dah start majlis dah.tak lama pastu cu,Paksu & abg nizam pon smpai huh seb bek diorg smpai awal sbb utk mlm berinai tu aku minta tlg cu yg makeup kan.tepat je waktu magrib Mr Chie & Abg zul pon smpai dr KL aku hidang kan diorg air dgn kek dulu pastu baru suh Pak Itam hntar diorg utk rehat kat Homestay.umah tu tak jauh dr umah aku dlm 5 minit je jln kaki.

Kol 7.30 aku dah start bersolek dah.Majlis Menitik Inai start lepas isyak dlm kol 9 mcm tu la.layan je la pix2 ni sume ok...

No comments:

Graphics