Nov 5, 2009

Honeymoon (Day 2)

Salam to readers,

Waktu mlm sejuk sngat aku tak tahan la.seb bek ada pemanas badan kan..hehheh.ok mangun pagi mcm biasa la mandi air panas dulu pastu siap2 utk g bekpes jer.pagi tu bngun agak lewat so we'oll decide nak bekpes kat appt tu jer.smntara nak tggu suamiku bersiap (dia siap ngalahkan bininyer) pic aku mnggedix wajib jugak ada.bila tgk view ni rasa tenang sngat.penat masa sebelum/selepas kenduri hari tu pon hilang serta merta.kepala yg serabut dgn masalah pon leh hilang mcm tu jer.mmg tak nyesal lah pilih tempat ni.tmpat tak jadi masalah cuma dtg sini utk merehatkan minda jer.bila suasana nyaman & tenang secara otomatik fikiran pon jadi tenang & lapang
.


ni view dari balkoni appt



si isteri yg sabar menanti suami nya bersiap



Oppss pasan tak tadi i pkai baju/topi wrna pink kan.tp atas nasihat perunding imej aka suami i dia suh i pkai baju/topi black n white ni..skrg ni pon klu nak kuar mana2 mesti dia yg tetapkan pkai mcm mana..bukan sbb suh tutup aurat ke ape tp sbb nya dia nak suh kita ada style sikit.kdg2 dia suh kuar pkai suar pendek biar sedondon dgn dia..isterinya dah 2 kali tukar baju tp suami nya tak siap2 lagi...hehe.best tau dpt suami sporting mcm ni.ok la we'olls dah ready nak g bekpes neh...

Menu sarapan pagi tu adalah chicken chop & teh o panas...best giler minum panas2 kat tmpat sujuk neh...hehhe.giler perasan ko mcm kat oversea la kat nak mkn western pagi2 tuh..tu sume ikut selera suami i tau.sempat snap gambo fork,spoon & tisu je pic santapan tu lupa plak hehe...tapi opkos la pic i mmg wajib ada kat mana2 k.pic yg bawah tu suami kena paksa dgn isteri utk bergambar.tgk la muka masam mcm ape je tp sebenarnya beliau ni muka je nmpak sombong tp hati dia baik dan peramah.dgn org tak kenal pestime jumpa leh jd mcm dah kenal bertahun2..siyes tak tipu.beliau sngat menjaga hati org lain....1 lagi tempat ni sunyi sngat2 mcm takde org masa bekpes tu pon kitorg berdua je tau.agaknyer sbb weekdays kot tu yg takde org sngat..




Mula2 muka masam pastu kena paksa senyum oleh si isteri.....ehhehe


Lepas mkn & perrut pon dah kenyany suami i bawa jln2 kat Brinchang.pastu naik ke tanah tinggi plak..ni pertama kali aku g Cameron so perasaan mcm teruja + eksited sikit.suami nyer dah pg bnyak kali masa dia bujang dulu so skrg ni terpaksa la dia layan kan aje bini dia yg gedik2 neh...dlm keta bila aku start kuar kan cammy suami kata "hobi isteri saya adalah mengambil gambar".giler pedas beliau punya sindiran kan..siap geleng2 kepala lagi.masa nak naik Tanah Tinggi drop kat Brinchang jap sbb suami i ngidam nak mkn stobery...aik baru smggu kwin dah ngidam plak ke...haishh..bukan mcm tu la stobery tu mmg feveret dia tau tp i tak suke sngat setakat mkn sebijik 2 boleh la..i ni mcm biasa la klu dah dok sebelah klu mkn ape2 mesti kena suap kat Big Boss.aku eksyen je mkn stobery ni ekceli aku geget montot dia je pastu aku suap kat Big Boss...


Xtvt tgh hari tu cuma jln2 smbil mkn stobery & corn cup je.pastu tgk2 barang sikit.mood utk shopping masih lom ada.suami i kata masa blk sok kita g beli ape2 ok..kata suami kena ikut nnti klu bantah jd isteri derhaka plak...muahha statement takleh blah..cuaca agak sejuk seb bek i pkai baju long sliv.yg si suami plak stedy je pkai suar pendek tau la badan manyak lemak tak mcm isteri dia yg slim & muda neh...pas dah jln2 terus blk resort sbb ptg nnti leh kuar g pasar mlm plak...mcm biasa la blk bilik aku rehat2 & suami plak layan HBO kat Astro.....save energy utk ptg pulak..hehhe.

Tgh sedap2 tido tu dtg lak suami kejutkan "syg,bangun g mandi kita kuar jom".dah la sejuk + hujan syok tol tido ptg tu...nak masuk bilik air pon gegel2...heheh...bila dah siap2 tgh tggu turn suami lak bersiap dia mcm biasa la aku tukar 2,3 helai baju pon dia tak sudah lagi bersiapnyer.hujan yg lebat tadi dah pon berhenti then terus cepat2 kuar sbb perut dah lapar tgh hari tadi kan tak mkn.g pasar mlm kat Brinchang seb bek antara Tanah Rata & Brinchang tu tak jauh 5 minit jer tu pasal 2,3 kali leh naik Brinchang dlm 1 hari.kat pasar mlm tu bnyak jual buah stobery jer aku dgn suami jus beli burger utk lapik perut smntara nk tggu mkn mlm nnti.pastu aku beli 1 bantal stobery utk adik kecik aku kat puchong tu> Sabrina<.dah puas jln2 kat pasar tu & hr pon dah nak msuk mgrib we'olls decide nak blk resort dulu merehatkan badan sebentar.kat bawah ni pic sebelum kuar tadi..

Jam dah kol 8 mlm we'olls siap2 utk turun mkn mlm.ekceli kitorg mlas nak mkn kat luar dats Y la decide nak mkn steamboat kat cafe tu jer.dinner mlm tu sngat la romantik sbb kitorg berdua je.rasa mcm candle light dinner pulak...giler perasan lagi dua laki bini neh.aku pon stemaboat ni tak bape sngat tp mkn juga lah.ni pon ikut selera my suami jugak...hehe.dia leh la mkn bnyak cuba korang compare perut dia dgn perut aku banyak mana leh isi..hahha.mlm tu lupa lak nak amik gambor sbb cammy tak bawak pon..kuikuikui...

Masa mkn sempat la juga citer2 ape yg patut kan.org kata masa tu la yg sesuai klu luahkan ape2 nak2 lak takde org lgsung lagi la bebas nak citer ape2 jer tau.hbs dinner dlm kol 9 dah tak kuar kemana terus blk bilik jer.aku mcm biasa blk bilik terus tido abg lak layan movie kat astro....sekian sahaja itenerary utk hari ke2 honeymoon.....

No comments:

Graphics