Nov 3, 2009

Bersanding Malam + DiGigit Sesuatu...

Salam to readers,

24 Oct 09
Huh still dgn citer kawen lagi ke ni..opkos la kan majlis aku tu 3 hari 3 mlam harus la manyak story nak mory kan...so lets check..check..check it out!

Ni kira last strory pasal masjlis persandingan ku dgn suami tersayang.pasni kita buka buku baru plak okeh...siang tu lepas selesai fotoshoot kat tepi muara sungai tu aku just dpt merehatkan diri hanya 1/2 jam sahaja kerana aku kena bersiap utk majlis persandingan pada malam hari nya pula.kol 7 pas mandi manda sume aku kena g makeup kat kedai kak mah sbb nya lebih selesa tanpa sebarang gangguan.pas magrib abg hntar aku g kedai tu then dia pon terus blk umah sbb dia pon kena bersiap jugak tp dia leh siap sndiri jer la kan..hehhe.tapi aku suh Mr Chie & abg zull dtg utk pickup aku plak suka2 jer kan suh Photographer tu dtg amik aku.ape ko ingat ko tu Puteri Cinderella ke Cik Puan Haryani Shahida oii...oppss tapi aku bukan suka2 jer suh diorg dtg amik tujuan nyer adalah utk snap pic aku time makeup tu.kan siang tu tak dpt nak amik gmbar kan so mlm tu tak melepas kan peluang yg ada la.ni pic masa makeup tp Mr Chie tak kasik manyak2..

Makeup mlm ni amik masa dlm 1 jam dan kelihatan sedikit garang kerana menggunakan lipstick yg berwarna merah menyala..bersiap pkai gaun yg kembang semangkuk tu pon kat sana jugak.bila dah siap pkai gaun tu adusss tetiba cam perasan berangan jadi Cinderella tgh tggu Prince Charming dia dtg amik dgn Keta Labu...hhehhe.smpai umah sharp kol 9 tgk tetamu pon dah ada yg dtg & kompang pon berbunyi tanpa henti.terkial2 aku jln dlm gelap tu dgn gaun labuh yg kembang semangkuk..huhu...smpai kan tebuan leh nyorok dlm kain & tak jmpa jalan kuar *oppss terlarik tajuk sikit takpe later2 aku citer pasal tebuan tu...hehhehe.Masa ni pon tetamu tgh menjamu selera menu mlm tu adalah simple sngat iaitu meehon goreng dgn air teh kot klu tak silap.lebih kurang kol 9 lebih baru la perantin disuruh utk kuar sambil diiring oleh 2 perantin kecik ni yg comey ni.ni la my angle-Ieka & Iekin.


Acara persandingan mlm tu dimulakan dgn acara Keluarga/Tetamu bersalaman dgn perantin smbil letak duit atas dulang yg dah disediakan.klu kat kpg aku masih lagi mengamalkan adat & budaya mcm ni.kebiasaanya duit collection yg dpt mlm tu adalah 100% menjadi hak milik perantin perempuan sepenuhnya..bila dikira2 bnyak jugak la dpt kan..jadik la buat pulangan modal..heheh.Lebih afdal dimulakan dgn atuk,opah,mama,mak+pak sedara dan seterusnya baru la bdk2 kecik & tetamu yg lain.Lepas dah takde sape nak salam2 lagi majlis diteruskan dgn acara baling gula-gula.yg ni pon tak sah majlis klu takde tau.1 balang tu penuh dgn gula2 yg berwarna-warni ekceli ni bukan adat pon juz saje nak have fun jer.bila perantin baling suka tgk org len dok berebut kutip gula2 tu.penat acik mengeluarkan sekuat tenaga utk baling hehehe.mmg riuh/gamat suasana mlm tu tgk org berebut smpai kan kepala pakcik yg main kompang tu pon asyik kena baling dgn gula2 jer...ampun ye pakcik!

Ni pic ahli keluarga/tetamu slm dgn perantin smbil letak duit.



Ni acara baling gula2 .yg ni la plg ditggu2


Acara kemuncak utk malam last tu adalah acara potong kek perkahwinan.sebanyak 3 tgkat.kek ni sponsor by my boss En Md Nasir Ahmad. kek pon wajib jugak dgn peberet kaler i ok..mcm biasa la mesti adegan suap2 menyuap kek ni kan ttp Mr Chie tak kasik la plak pic tu...so kek tu dipotong2 then bagi kat sume tetamu yg ada.so selesai sudah majlis perkahwinan yg kuiidam2 kan selama ni eh tp lom lagi tetiba atas permintaan ramai perantin diminta untk berduet menyanyikan lagu wajib utk pasangan perantin iaitu "Doa Buat Kekasih" yg dipopularkan oleh Abg Ramli Sarip & Kak Khaty.Paduan suara kami mmg cukup hebat sehingga memukau semua tetamu yg hadir.giler vavi nak perasan sikit takkan tak leh kot..kejap jer...huhu...lepas perantin dah selesai nyanyi yg len2 sibuk jgak nak asah bakat.silakan...perantin nak beradu di kamar dulu ek...opppss bukan nak ehem..ehem tau tu nak memenuhi kehendak Mr Photographer aku tu.kunun nak bergambor atas katil..ha kan dah kena geget!

Andainya..engkau bertanya padaku tentang bahagia...lallalala

Tgh syok2 bergambor dok buat love la ape la tetiba kena argghhhhh!!!rasa mcm digigit sesuatu aduhh....bila selak je gaun tgk ada Tebuan baru melepaskan gigitan beliau dikaki kananku..seb bek aku ada disamping suami ku ni ha terus dia amik minyak gamat & urut2 kan kat bekas gigit tu.dan2 tu jgak la terus naik bengkak nyer.giler sakit dohw air mata dah bertakung kat kelopak mata nak nanes takut nnti makeup rosak plak..nak taknak terpaksa bertahan jugak la.lbh2 lg tgk suami sapu2 minyak lagi la kita sedih kan..buat2 cool jer wlupun sakit dah mula berdenyut2.Haram jadah tol la tebuan ni kan tah mana dia dtg dah tetiba je ada dlm gaun.agaknya gaun tu kmbang sngat smpai kan dia tak jmpa jln keluar.geram tol la suami i tak sentuh i lagi tetiba je menatang tu dah geget i dulu tu mesti tebuan jantan!i takleh nak lupa la peristiwa di geget tebuan kesan dia ada smpai skrg..... pic ni kasik tepek sikit2 je la ek


masa tgh sedap pose tu la kena geget dgn menatang tuh..uhuh..

Sakit dia mmg sakit tp aku tahan kan ajer..smpat lagi perantin nak berposing atas pelamin.next entry nnti aku kasik tepek lagi pic yg aku dah dpt sikit dr Mr Chie...hehe.Belum smpat perantin nak istirehat dah kena suh buka hadiah plak.ok lah aku dah takde idea nak celoteh ape lagi nnti aku smbung kat part yg seterusnya ek..malam tu takleh tido sbb kaki masih berdenyut2 air mata pon dah takleh nak tahan2 lagi tp seb bek la suami i ada kat sebelah tau..hhehehe..k da..

No comments:

Graphics