Jan 2, 2010

Jumpa Qashrina....

Salam to readers,

Ni aku nak kontinui citer hari jumaat tu (1 Jan 10).2 hari lepas husband kata nak amik cuti nak dok dgn aku kat umah...dah masuk thn baru so dia pon dah dpt la cuti baru kan.dah tak perlu risau pasal cuti lagi..anytime dia nak cuti pon boleh...dah kata ada 34 hari okeh..so hr jumaat tu dia dah tunaikan jnji dia...

Utk mkn tgh hr aku dah siap2 hidang atas meja dan bila sume dah complete br la kejutkan dia dr tido..agak liat jugak la nak kejut dia sian pon ada tp ape2 hal tgh hr kena la mkn dulu kan.habis je mkn lepaking depan tv smbil melayan citer merepek2....pastu husband smbung blk xtvt dia yg tergendala td..husband kata nak g umah abg baha jmpa sepupu dia.klu g umah abg baha ni mmg aku suka sngat sbb dpt jumpa Qashrina..bdk ni comel sbb mata dia besar & galak....bulat giler mata dia.....geram aku tgk...tp mybe pg ptg2 sikit la kot kan..

Kol 3 lbh aku kena sediakan minum ptg utk husband lg.dah jd kebiasaan klu aku ada mesti kena sediakan dia minum ptg...ptg tu aku just buat cekodok ikan bilis jer....ala yg guna tepung adabi segera tu...letak je dlm bekas,gaul dgn air pastu goreng dlm kuali..bkn susah mana pon...cepat dan mudah okeh...cuma rajin dgn malas je nak buat...utk minum ptg ni hidang kan kat meja kecik depan tv..mcm tu layanan yang dia nak pon..lgpon tak selalu aku dpt buat mcm ni kat beliau....


Time ni pon payah jugak nak kejut..smpai kan cekodok dgn nescafe tu dah sejuk...dia still tak bngun2 lagi..klu bgun tp mata pejam pastu dia bantai landing kat atas lantai plak..hmmm takpe la jnji aku dah sediakan sume kan...Dlm kol 5 lbh br dia nak bngun makan tu pon terpaksa bngun sbb aku paksa2 dia...let say aku biarkan je dia tido mau smpai besok pagi br dia nak bngun tuh...akibat keletihan melampau...sian sayang....ha pas dia mkn tu br la we'olls bersiap2 sbb nak g umah Abg Baha kat sentul..aku dah excited sbb tak sbar nak jmpa Qashrina...

Pas Mahgrib mcm tu la br kitorg kuar umah..ingat direct ke sntul rupanya dia singgah kat kpg baru..bila aku tanya nak wat ape husband jwb "ikut je lah"..aku pon ikut je la dia masuk kdai mkn mmber dia tuh rupanya sepupu dia ada kat situ tgh mkn....dia nak blk naik bas kol 9.30 mlm tu.so lepak2 mkn rojak buah...kebetulan Along dgn Abg Baha takde kat umah diorg ada kat kedai jln duta sbb Abg Baha ada order catering esok hari nya..tu yg Along dgn Abg Baha tgh bizi siap kan makanan sume....


Along suh husband amik anak2 dia kat umah Sentul then hntar diorg g Jalan Duta..kitorg pon rushing la ke Sentul amik anak2 along yg 3 org tu..lagi 2 awal2 lagi dah ikut mak pak dia g kedai.bila dah pick up diorg terus hntarsepupu dia kat Hentian Putra then we'oll terus menuju ke Jalan Duta...hati dah tak sabar2 nak jumpa dgn Qashrina neh....



ni masa tgh amik bdk2 tu kat Sentul

Smpai kat kedai Along terus aku sambar Qashrina dr mama dia..dia ni bkn leh tgk org..klu org tak kenal je mula la lah nak melalak..tp aku tak kira aku main amik je bdk kecik tuh..geram sehh...dia takleh tgk husband aku kompem dia teriak kuat giler...pastu dah susah nak pujuk blk...tp dia kena tggu lama sikit br dia nak dgn org,.tu pon kena agah2 jugak klu tak,mmg dia tak hingin la...klu nak pon sekejap jer....







Nilah dia Nur Faqihah Qashrina













Balik dr Jalan Duta terus singgah beli berger kat Salak South..nak mkn nasi perut still kenyang lg tak tau nak sumbat kata mana....blk umah layan citer Rompakan Kabinet...bodohnya citer..kitorg biasa mmg suka layan citer bodoh2 kat astro..

No comments:

Graphics