Jan 2, 2010

Attend Wedding Fyfy @ Pusat Belia BTR

Salam to readers,

Hari ni ada wedding invitation by Fyfy staff HR tu..aku pon takde la close sngat dgn dia..klu jmpa pon tegur gitu2 jer la..ni pon dia invite sbb kebetulan terjumpa plak masa ada audition utk vedeo HSBA 2 last week klu tak silap....org dah jemput pon takde la segan2 nak g kan.lgpon dewan yg dia buat tu dekat je dgn umah aku kat Kompleks Belia Bdr Tun Razak..so husband pon kata on nak pg....on je lah..hahah takyah susah aku masak..mkn lauk kenduri cukup lak..hehhe..

Pagi td aku turun beli kan nasi lemak 3 bungkus utk aku,mama dgn husband.ala nasi yang harga singgit 1 tu.jadi la kan utk alas perut smntara nak tggu tgh hr..beli 3 bungkus ingat mama ada la rupanya mama awal2 dah g keje..so yg 1 lg tu husband hbs kan..tgk perut la kan..huhu.pas mkn aku bgkus kan hadiah yg nak bg kat fyfy tu.takde la dtg tgn kosong je kan atleast ada gak r something yg aku bwk utk pengantin baru tuh..masa aku tgh bgkus hadiah ni husband tgh bizi kat dapur buat carrot susu...2 biji carrot tuh dia amik kat kedai Abg Baha mlm tadi..tak kisah la dia nak buat kan biar kan aje...mood tgh rajin la tuh...tak lama pastu carrot susu dia pon siap..huh sngat best la weh.nak2 minum wktu tgh2 hr mcm td kan....mmg terasa la dia punya carrot tuh...klu nak suh aku yg buat hahha tah ape yg jadik la kan..

Dlm 12 lbh siap2 sume husband aku ni mcm biasa la dia bersiap ngalahkan pmpuan tau..dok lama depan cermin belek2 muka dia tuh..adoii tak larat aku nak tggu dia lama2 weh...aku siap pon takde la lama sngat mcm tu...smpai kan aku dah complete makeup2 sume dia tak sudah2 lg bersiap....mls aku nak tegur2 kang tetiba mood dia bertukar plak lgsung tak jd g wedding Fyfy.mcm biasa la we'olls mengenakan pakaian sedondon berwarna hitam...tp takde gambor le plak...gmbo aku sndiri pon aku mlas nak snap...kol 1 lbh we'olls turun dr umah dan terus menuju ke destinasi perjalanan dlm 10 minit jer la..dah kata dekat kan.


Smpai je kat Pusat Belia tuh dah nmpak pengantin nyer banner...rupanya nama dia tu jauh sngat bunyi dgn Fyfy..nama pengantin ni Adriyati & Arfaizham dua2 keje kat TM jugak...wedding diorg mmg best & sngat meriah ala2 ikut adat Negeri Sembilan la.pengantin pon pakai baju tradisional yg mcm org Minangkabau tuh...pelamin dia mmg tersergam nmpak ceria sngat.dah agak dah family Fyfy ni mesti somebody jugak kan mesti org berada.souvenir utk tetamu plak Fyfy bagi kipas,wallet yang mcm anyaman tikar utk letak duit syiling dan kuih bahulu.....

Tetamu mmg ramai giler la smpai nak cr table pon susah sngat....kitorg berdua pon main duduk je la semeja dgn tetamu lain..dah situ je ada seat kosong...menu pon sngat la best termasuk dessert2 nya sekali..masa tgh mkn dssert tu tetiba nash dtg kat meja kiotgr dan terus shakehand dgn husband...husband pon seyum je la kan seb bek dia tak salah sngka nash tu siapa...pastu aku explain la Nash ni pon bdk TM jugak merangkap mmber aku jugak kat ofis....ekceli husband aku tak cembutu buta dan masa pas kwin ht tu lg dia ckp kita kena percaya antara 1 sama lain.

Lbh kurang 1 jam la we'olls kat majlis tu nak amik gmbar dgn pengantin pon tak dpt sbb meja kiotg jauh sngat dgn pelamin..masa nak blk tu aku dgn husband pon terus g jmpa pengantin bersalaman dgn diorg...masa ni pon pengantin tgh mkn beradab malas nak jumpa lama2 lgpon ramai lg tetamu nak salam dgn pengantin...aku jmpa dia pon sbb saje nak tnjuk muka yg aku attend wedding dia...hehhe

Blik dr Pusat Belia tu terus g pasaraya nak beli brg2 dapur sbb esoknya aku nak masak utk suami tercinta...husband request nk mkn daging masak black pepper & kailan ikan masin...maka terpaksa la aku cuba try test even aku tak penah buat langsung masakan neh.....

No comments:

Graphics