Aug 30, 2009

Sayur Goreng + Sup Cendawan

Salam to readers,

Tah ape mimpi aku hari ni tetiba perasaan rajin telah menyelinap masuk dlm diriku.mangun tido tadi terus terpikir rasa mcm nak sesuatu utk tunang tersayang ku berbuka puasa.search resepi dm internet cheh...main cilok resepi dlm internet lak.yerlah klu ikutkan aku mana la reti sngat nak masak ni..setakat mkn sendiri tu cincai2 sudah la kan.main campak itu ini terus siap..tgk dlm google mcm susah jer nak cr bahan.dlm fridge takde bnyak sngat bahan mentah.yg ada cuma ayam,udang & sayur2 sayuran jer yg bnyak..last2 aku terpandang CENDAWANNNN.....yes idea dah masuk dlm pala otak.aku terpikir nak buat sup cendawan & juga sayur goreng..jom kita kedapur......

Cara utk buat sup ni amat mudah sekali.pejam mata leh buat ape...hehheh.bahan2 dia mmg senang nak cari seb bek semua dah tersedia ada dlm peti sejuk.so mmg memudah & mencepatkan kje aku la kan.aku pon memulakan tugas sebagai chef di dapur hbs bersepah dapur aku.aku mmg mcm ni time memasak agak kelam kabut sikit.lagipon aku nak kejar kan masa sbb my sayang hr ni masuk keje kol 5 sbb tu aku masak cpt2..aku ni time tiba masa rajin mmg aku buat sngguh2 sbb tu tak tggu lama terus kedapur.klu tak harapan la aku nak masak hr ni kan.

Sementara nak tggu sup mendidih aku buat bahan2 utk menumis sayug goreng.hari ni aku teringin nak mkn sayur kacang panjang + kobis goreng.ni la resepi yg plg senang selalu aku buat...heheh.aku tak tau la ape rasa sup ni masin ke,tawar ke.kata puasa kan2 mana leh nak rasa2 ni.aku main agak2 jer tmbah garam dgn ajinomoto sikit2.nasib la tunang aku nak kondem masakan aku kali ni kan..peduli ape aku.jnji aku masak utk dia...ok2 skrg sup aku dah siap meh kita tgk hasilnya....tara..

Nmpak mcm sedap tapi rasa tak tau agi.ah lantak la jnji hr ni aku masak..hehhe bukan sng aku nak masuk bulan2 posa ni hrp tggu cuti jer tau.tu pon lom tentu....heheh.ok move to my sayur goreng lak.ni pon aku cmpak2 jer bahan2 utk buat sayur ni...nmpak mmg membuka selera tapi rasa lom tentu mcm mana...meh tgk ape yg jadi pada sayur goreng aku...hikhikhik



Ha kan dua2 masakan aku tu menjadi..wah...tak sabar nak buka puasa ni.aku pon masuk kan sup dgn sayur goreng ni ke dalam bekas.mcm pelik jer hr ni aku masak utk tunang ku.wlupun masakn yg smple tapi aku pasti dia menghagai pemberian aku ni..

Kol 5 tadi dia call ckp dah on the way ke rumah aku lah.so aku pon masukkan dlm paperbeg then trus turun tggu dia kat pintu masuk umah aku tuh.bila dia smpai jer terus ckp "nani masak ape ni?hmmm mcm sedap jer".aku pon senyum2 jer lah.mana taknya ni pes time aku masak utk dia.aku mcm nak gelak pon ada..hahahah...sblm dia chow aku pesan "jgn kondem klu tak sdap"then dia seyum jer la dia pon paham kan bln puasa skrg ni...heheh.masa aku letak kan masakan aku tu dlm keta dia,dia senyum jer...kan aku dah kata dia mesti hargai pemberian aku tu...walupun aku tau mmg tak sedap....heheheh...

2 comments:

Ika Razak said...

dulu,, i pun sll masak utk ex bf.. skrg ni dah takde nak masak untuk sesapa lagi.. hahahahhaha

Nanie-Izailani said...

masak utk diri sndiri la..

Graphics