Aug 26, 2009

Berbuka Puasa

Salam to readers

Smlm aku bg tau yg aku nak citer pasal hari ni kan....ha meh sini baca weh jgn tak baca...hari ni tunang ku dah jnji nak berbuka puasa sama2 dgn aku.so kebetulan aku kuar awal dr ofis ops...bkn sengaja nak monteng okeh..aku kena hntar dokumen kat Annex 2 so aku pon amik la kesempatan g Annex then terus blk kan.kol 4 aku chow dr menara g Annex dulu hhehe takde la awal mana pon awl sentgah jam jer.tak larat la nak g Annex awal2 nnti sure aku tak larat punya lah..ape la mcm kanak2 lak..hehe.sbb tu aku saje jer lmbat2 kan penghataran dokumen tu supaya aku leh terus jer blk.mak aii..masa nak menapak g lrt tu semput acik oii...

Aku naik tren smpai Sentul dah kol 5.15.tggu pnya tggu punya tggu kol 5.30 jgak mamat neh smpai.aku dah la penat berdiri ni dok melanguk lak kat lrt tu.dah la hari hujan..hujan makin lama mkn lebat lak..sejuk acik oiiit....Tapi akhirnya ya aku dah nmpak viva putih WQH **** baru muncul.basah jgak baju aku ni kena rintik2 hujan tu.aku masuk jer keta tetiba dia kata lipstick aku comot..aku rasa blk tadi aku tak pkai lipstick pon just oles kan dgn pelembab jer.tapi aku cuak jgak kot2 yer aku lupa yg aku pkai lipstick tadi kan.cepat2 aku godek cermin dlm handbeg tgk cermin takde ape pon.ok jer pelembab yg aku pakai tu...hishhh menipu jer!pastu dia gelak mcm org gila meroyan..aku ni selalu kena buli dgn dia tau.mentang2 la aku kanak2 ribena sesuka hati jer nak buli2 org...yer..mmg aku selalu kena buli...kdg2 dia dia pggil aku nenek kebayan..tapi aku tak kisah dia nak pggil aku ape pon.aku tau niat dia cume nak bergurau jer.aku pon gelak2 kan jer la.opps....dah melalut sat...

Oleh kerana waktu utk berbuka masih awal lagi maka kami bertawaf la 1 bdr baru tu sbb tak tau nak kemana.pastu benti rilex kat lrt sentul tu balik.lgpon hari hujan syok jgak melepak dlm keta lbh2 lg tunang aku kata dia smput hari ni.patut la nafas dia pon dah kuar bunyi mcm anak2 tikus.sape penah kena smput tau la mcm mana bunyi anak tikus yg aku maksudkan tu...hehhe.aku amik mnyak angin sapu kat hidung & dada dia..aku mmg stand by minyak angin dlm hndbeg bukan ape sng ukt kegunaan kes2 kecemasan mcm ni la.bila dah lega sikit dia pon tido kejap.kol 6.15 terus gerak g kedai makan..kitorg buka kat area bdr baru tu jer kedai biasa jer pon.aku ni sbnrnya tak kisah warung kecik pon aku bedal jer asalkan perut beralas.takyah nak memilih tmpat mkn yg mahal2 zaman skrg ni takleh nak bermewah sngat.kita klu bkn org senang jgn nak berlagak mcm org bnyak duit.

Smpai jer kedai tu org takde la ramai lagi ada jer table kosong.ingat nak mkn bersila dlm pondok kat tepi tu tp disebabkan hari hujan maka niat tu kami batalkan jer.kang susah lak tgh2 mkn atap bocor ke hape kan...takmo amik risiko dok jer dlm kedai tu.klu mkn mesti tunang aku suh dok sebelah kusi dia.dia tak kasi dok berdepan.katanya klu kita dok sebelah hubungan tu nmpak lg mesra.tah la aku pon tak sure..tu kata dia lah...kami pon buat pesanan.menu utk berbuka ptg ni adalah nasi,tomyam,sup ekor,telur dadar,kailan ikan masin,fresh oren,kopi Ginseng & tak lupa jgak carrot susu...aku dah pesan klu smput jgn minum ais dah la inhaller dia dah hbs..hari hujan lak tu kan sejuk.kang tak pasal2 smput balik.sbb tu dia order kopi ginseng tapi akhirnya dpt jgak dia order carrot susu tuh....so aku takleh nak ckp ape lah kan.

Kat kedai tu ada sediakan buffet utk kuih muih.mcm2 ada lah kami amik caramel,agar2 wrna hijau & banana puding.aku main agak jer nama banana puding ni sbb dia cmpur dgn banana...jam br kol 6.30 dah sibuk amik kuih2 tu kan..yerla kang ramai org serbu tak meraso la acik nak santap semua2 tu...melopeh la jawabnya..ni la we'olls punya appetizer..tara......



Menu yg kami pesan tadi pon smpai...wah..sodapnyer tak sabar aku nak bedal..perut dah la lapar gila..tak tau la nape puasa thn ni aku tak rasa haus sngat cuma lapar jer yg melebih2..air yg aku minum pon tak smpai setngah gelas..sbb takde rasa nak minum sngat.masuk jer waktu kami pon start mengenyangkan perut masing2...tomyam dgn sup ekor dia...pehhhh sodap ya amat.mmg terasa la ramuan2 dia semua.maap le pic takde le nak upload sbb masa tu ramai sngat org kang diorg kata aku jakun lak dok snap2 gmbar makanan ni sume.padahal diorg tak tau tujuan sbnr aku utk ape kan.cuma appetizer tu jer yg smpat aku snap....tu pon masa org tak ramai tadi...masa makn tak tgk kiri kanan dah...sibuk menyuapkan santapan ke mulut masing2...heheh tp takde la nmpak mcm kebulur sngat kan pndai2 la nak control...

Bila mknan sume dah masuk ke perut aku pon terus byr...kali ni aku blnja sbb aku dah gaji....tp mggu depan my darling nyer turn lak blnja..kitorg dah decide nak mkn kat sini lagi.harga kat sini pon mcm biasa la takde la mahal sngat berbaloi-baloi (mcm iklan celcom) la dgn kesedapan & keenakan makanan2 tu semua...kat sini la kitorg buka puasa...pic ni pon aku snap time dah masuk keta dah nak balik pon.tapi aku lupa nak tgk ape nama kedai ni...takpe2 mggu depan aku berbuka kat sini agik aku kasik story the morry lg k..

On the way nak balik umah mesti snggah kat tasik ttiwagsa jap.tak benti pon cuma lalu jer kat area tasik tu.itu perkara wajib ok tak tau la nape....dlm keta we'olls citer pasal perkahwinan nnti mggu depan dia kata nak kasik duit utk tempahan kad jemputan..tak sngka dah nak kwin dah kami rupanya.lepas dpt duit tu leh la tempah terus.kitorg takde susah payah pon nak g kedai sbb dah ada org offer utk uruskan kad jemputan kami tu.designe dia pon aku dah tgk..takde la mahal mana pon.mmg teramat smple..klu nak tgk....tgguuuu!!!nnti aku distribute kat korang sume ok..

Smpai umah kol 9 aku mandi2 sume then terus on lappy....ok lah aku pon dah penat kang nak bngun sahur agi...nnti klu ada citer2 best aku update lg ok..bye..nitezzzzz....

No comments:

Graphics