Aug 12, 2009

Wedding Leo & Kalai @Flamingo Hotel

Salam to readers,

Entry kali ni citer lama la beb.dah basi pon citer smpaikan perantin tu pon dah peknen.ni kes masa 6 jun 09 lepas sama besday dgn bapak aku (besday Agong) le.nama pasangan perantin ni ialah Lionel aka Leo & Kalai.aku tak pasti lak diorg ni agama hindu atau pun kristian tp yg pastu wedding hr tu lebih kepada adat resam kaum india.Leo ni besfren tunang aku masa diorg sama2 keje kat RLC skrg mamat neh dah resign dan keje dgn bapak dia.aku pon mmg close gila bab la dgn dia ni smpai kan tunang aku pon kata anggap Leo tu mcm abg sndiri.umur dia tua sikit jer dr aku lbh kurang 25 kot klu tak silap.leo mmg baik dgn aku & dia jgak hormat aku sbg tunang kwn baik dia sndiri.tunang aku pon tau leo selalu call aku.dia pon tak kisah la kan...ok la nak berbalik pasal wedding td.

Maka mula la misi mencari baju.syg aku tu lak nak pkai kemeja hitam yg aku beli utk dia masa bertunang hr tu..secara tak lgsung aku pon kena la cr baju kaler hitam jgak kan..jenuh jgak la nak mncari baju kaler tuh.aku ni kaler hitam mcm kureng sikit.nak taknak terpaksa beli jgak kan nak matching punya pasal.aku beli baju hitam ni kat Ampang Park ni jer satu2 kaler itam yg aku berkenan yg ada...yg lain sume dah hbs..fuh mmg rezeki nak pkai baju sedondon..korang tak tau mcm mana keadaan aku masa nak cr baju yg sesuai ni..bnyak kali turun naik tgga..masuk kedai tu masuk kedai ni...aku tgk sume baju harga mahal2 tp corak tah hape2..esok nyer nak g wedding tu hr ni br kelam kabut g cari baju..akhirnya...ni la baju yg aku dpt cari berharga *****agak simple & sweet..lebih2 lg org kurus mcm aku yg pkai kan..


Leo buat wedding dia kat Flamingo Hotel,Ampang.rasanya kitorg berdua la antara kwn baik dia yg smpai dulu.pastu br la abg madi,kokya & anak dia smpai.kitorg tggu yg lain2 kat loby hotel kol 7 lbh br diorg sume smpai..(abg sham & fmly, papa & family,abg muthu & family).siap bwk hadiah lg utk diorg & hadiah nya adalah toaster...hehehe...kami dok semeja dgn papa,abg sham,abg nuar & kak sal...meriah u'olls table kami tuh..aku pon mmg close dgn diorg ni suma yerla dah kata dulu aku penah keje sekali dgn diorg kan...so mcm tak kekok sngat la.lg2 dgn kak ina (wife papa) mmg dah rapat sngat2.kitorg yg pompuan la yg tggal kat meja ni smntara laki masing2 dok melepak kat luar hall..eleh mcm lama tak jmpa jer kan padahal dok 1tmpat keje.antara geng RLC yg hadir pada mlm tu..danial,ali,rizal,fahmi & ramai lg aku pon tak ingat.sorry yer klu ada nama yg tertinggal..tp yg pasti lbh kurang 5 table utk geng2 tu jer...



Kak Ema + Abg Nuar & Izailani + Nani



Masa perantin jalan atas red carpert tu kitorg berdua siap baling2 bunga lg ala2 mcm tepung tawar la tp lain sikit.dah kata ikut adat org india kan...amik berkat perantin la kunun..cheh...ape da..pas hbs perantin bg speech tiba la utk makan time!!!!!makanan serve secara buffet & kitorg berdua ape lagi terus la meneruskan upacara membedal sume makanan...hehe.masakan india perhhh..sedap ya amat.1st course amik sup + bun dulu pastu br la main course & last sekali mkn desert.kena la ikut protokol mkn kat hotel kan..takkan nak bedal sume sekali dlm 1 masa.nmpak sngat korang ni mmg pelahap...

pas sume tetamu hbs mkn tiba la sesi fotoshoot bersama perantin. bila leo & bini dia jer smpai table kami..terus salam2 dgn diorg & tetiba leo peluk aku & pipi ku dicium..heheh...aku jd terkejut la kan tak sangka dia nak bertindak mcm tu sekali..adusss..malu beb dia buat mcm tu depan org.harap2 vedeographer tak record la masa aksi terlampau tuh...aku terus ckp dgn tunang aku then dia kata takpe la...kwn2 kan.sporting plak ko kan.huhu..pas tu aku jd mcm terharu lak plak mcm sedih jer nmpak sngat leo mmg syg kat aku & dia ada pesan kat izailani suh jaga aku baik2....thanx a lot Leo....sesi bergambar reramai aku takde la.sbb tu kat oficial photog diorg..so kat aku mmg takde la.nnti aku cuba dptkan dr beliau.klu ada aku kasik upload lagi pic tu manyak2...

Jam dah nak dekat kol 12 dah...dgr plak abg yob nak dtg & dah semestinya pas hb majlis ada sesi "minum" kan...konferm punya lah..sblm ape2 terjadi baik kita chow dulu...kata sayang ku itu..tau2 jer la K***** klu dah mabuk mcm mana kan..lgpon esok nya aku nak g wedding abg aku plak kat puchong..mesti kena g awal kan...terus chow jer tak salam dgn perantin & the geng sbb klu diorg tau kami balik sure kena halang pnya lah dats y la kitorg blah senyap2...hehhe...ape pon congratulations to Leo & Kalai...muuahhhxx...

No comments:

Graphics