Aug 29, 2009

Misi di Masjid India....

Salam to readers,
Kol 8.57 pagi tadi aku menerima panggilan tlfon dr seseorang..chewahh...seseorang tu adalah tunangku yg gila sewel tuh........hehhe.ape lagi lah dia nak pagi2 buta ni...takkan nak ajak bekpes kot bulan2 posa ni..rupa2nya dia kata dia rindu sbb mlm tadi dia tak sempat reply msg yg aku hntar..rindu ke..ish malu i taw!tebiat ape tah nak rindu2 pagi ni..menggangu wktu tido aku jer adalah...tetiba muncul lak 1 bnda dlm pala otak aku yg mamai neh.aku mmg plan nak g Masjid India hari ni tapi takde sape nak bwk so aku pon ckp jer la dgn dia "awak...jom g masjid india jap...nani nak beli brg2 hntaran la ada lagi yg tak ckup" dgn pantas dia berkata "ok"...hmmm good2....aku pon smbung tido balik sbb aku tau dia mmg lembab nak bersiap dan klu bersiap ngalahkan aku jer.aku leh siap dlm masa 20 minit tapi dia nyer bersiap 1 jam pon lom tentu agi....

Kan aku dah kata dia nyer bersiap punya la lama..aku leh siap basuh baju,lipat baju,kemas bilik dia tak siap2 agi...akhirnya nak dkat kol 11 baru lah mamat neh smpai..pastu terus pg Masjid India.memula dia nak ajak aku naik motor g sana sbb naik keta konfem takleh masuk nyerlah.hari ni dah la sabtu mesti ramai org.aku tak kisah pon nak naik motor tapi motosikal abg dia pkai..pastu kami decide naik tren jer lah..mamat neh tak penah2 naik tren tetiba hr ni merasa naik tren lak...aku gelak kan ajer...hmmm...ape bnda yg dia tgh buat neh...


Sampai Masjid Jamek dlm 10 minit mcm tu lah...huh seb bek tak naik keta kan aku dah kata jln nak masuk situ mmg jem gila vavi..org kl ni tak reti2 nak blk bercuti kat kpg ke dah la isnin cuti..tak manfaat kan betoi2 nape huh!penat jgak ah aku nak menapak nak g cari brg hntaran ni..brg ape?yer misi aku kali ni nak mencari sepasang telekong & senaskhah Al-quran utk hantaran ku.manakala bakal suami ku mecari songkok dan juga sehelai sejadah...hehe ayat skema jap eh..org ramai sngat la kat masjid india ni aku pon naik rimas.pertama sekali aku cari telekong dulu bnyak pulak kedai yg jual telekong aku pon dah rambang mata.aku pon dah malas nak survey2 harga so aku rembat la telekong yg aku nmpak.telekong bersulam warna purple sangat matching dgn brg2 hntaran ku yg lain...

Seterusnya pg cari Al-Quran lak.ni pon bnyak kedai yg jual.mcm biasa la kedai yg ada depan mata tu jer la yg aku masuk.aku pilih Al-Quran yg bersize kecik jer dan berwarna maroon...aku pon malas jgak nak pilih terus grab jer.Next tunang ku nak cari songkok & sejadah.kami masuk kedai yg ada jual 2 bnda tu sekali tkyah nak masuk kedai lain dah..kan senang mcm tu.beliau memilih songkok berwarna hitam....(mmg la songkok wrna itam..mongok tol aku ni) yg bersize 213/4 dan juga sehelai sejadah yg sedondon warnya dgn Al-Quran tadi....buat masa ni ini jer la yg sempat kami beli tapi yg syoknya hantaran ku sudah selesai cuma tggal brg hantaran tunang ku jer yg lom complete lagi..takpe2 nnti syg tolong abg kita g beli sama2 k..

Pas habis sume brg dah beli we'olls pon beransur pulang.ponat ya amat.seb bek dlm tren dpt tmpat duduk klu idak kena la berdiri selama 10 minit...hhhe haish..mau tercabut kaki acik....smpai jer kat stesen salak selatan beliau menghantar tunang nya pulang ke rumah dan tlg membawa brg yg dibeli tadi naik keatas rumah..pastu dia balik ah...sekian saje citer kami membeli brg hntaran di Masjid India...

Maap la yer aku takmo publish agi brg2 hntaran ku itu..tggu jer la hari pernikahan kami nnti..aku upload satu2 okay...da...tapi aku saji kan mata korang dgn pic dibawah..sila la meluat...heheh.sebenarnya aku yg suh dia posing mcm tu...muka terpaksa!!!!tak ikhlas sungguh....

No comments:

Graphics