Oct 14, 2009

Baju Kurung...Tudung...Gelang

Salam to readers,

Hari ni mcm bnyak jer story nak morry kat u'olls tetiba idea dtg mencurah2 hingga ke ladang gandum...tp aku pon tak tau nak citer yg mana 1....ok2 aku citer pasal ptg smlm.blk keje smlm mama pick up kat kl central then terus g jmpa taylor (Kak Ros) yg bertanggungjawab menjahit baju2 aku utk majlis tak lama lagi.smpai je kat kedai beliau tgk2 baru sepasang je baju aku yg siap.tu pon baju utk khatam Al-Quran.baju kurung berwarna putih...suci lagi murni.baju tu aku tak tak leh nak appear skrg nnti tak seprais...hampeh tol la Kak Ros ni baju tu dah berbulan2 aku hntar sume ada 3 pasang..smlm aku tgk 2 lagi kain terperuk dlm paper beg lagi potong pon lom agi tau..dia kata hr ni kompem leh siap...takpe2..kasik can sket kat beliau.duit pon aku lmbat2 jugak nak bayor...hhihiih...aku pon try la pkai baju yg dah siap tu huh selesa tol la..sedap pakai santek bangat!kira aku ni leh dikatakan regular customer beliau lah..tiap2 tahun baju raya pon aku tempah kat dia.bukan aku je yg nak dtg amik baju,mama pon sama amik baju yg dia tempah utk majlis akad nikah aku nnti hari Sabtu neh.wah...nak melawa jugak tak hengat Pn Harlina neh..

Dekat sejam la dok lepaking kat kedai tu then aku dgn mama nak g cari tudung kat area Jln TAR plak...cari punya cari mmg payah nak jmpa yg match dgn baju nikah nnti (kaler silver).susah sngat nak cari kaler dia pastu design tah hape2 sugguh tak berkenan.penat tau kuar masuk sederet kedai2 tudung kat situ haram 1 pon nak jmpa...mama lak dah jmpa tudung yg sesuai dgn baju dia warna hitam + hijau.aku dah malas nak cari sbb bdn dah melekit2 berpeluh2.masa jln kaki nak blk tetiba aku termasuk satu kedai Bangla ni then tarrraaaa.....terus jumpa tudung yg aku nak cari tuh....hhehhehhe

Nilah hasil pencarian aku dgn mama smlm.mama punya aku tak snap sbb beliau dah smpan dlm lemari..maleh nak selongkar.


Okay2 misi cari tudung dah selesai..then aku gatal la ajak mama g Poh Kong kat JJ Maluri..kunun nak survey harga gelang buat batal air semayang.ekceli duit abg tak kasik lagi.ingat nak survey jer esok lusa br nak beli kan tp takde maknanya.dah depan mata tak pikir panjang terus grab.aku tgk2 2,3 jenis gelang yg santek2 tp aku takmo yg besar sbb tgn aku cekeding jer.aku grab 1 gelang yg kecik je then sesuai dgn bajet Mohd Izailani...dgn pantas aku terus call my Darling...dia pon kena setuju jer la ape yg aku nak.bagus2 sngat prihatin dgn bakal isterimu ini....pas bayar aku terus pkai gelang tu weh..wah....tak sabor2 ko yer nak tggu 17 hb...hehhehe.aku terpaksa guna duit smpanan aku dulu sbb nnti dah takde masa nak beli lgi dah.abg kata lepas 15 hb dia bayar.takyah beli yg mahal2 buat syarat je pon gelang tu.ape....ingat aku minat sngat ke pkai aksesori neh...plisss lah..so harga dia biarlah rahsia takut2 nnti aku jadi riak plak..muahhahaha..**jgn nak membazir beli smpai 2,3 ribu okeh!

"ni aku kasik appear packing dia jer..isi dlm i'm sorry takleh nak tnjuk"


Balik dr JJ terus blk umah..lepaking2 jap then terus zzzzzzz.....to bi kontiniu to next entry...dada....

*lega dah sbb benda2 penting sume dah setel...thanx God...

No comments:

Graphics