Nov 12, 2010

Sesi Membasuh Pakaian Sitecik

Salam to readers,

Citer hari Ahad tu lom habis lagi..so ni nak smbung sikit.ptg lepas husband pg keje aku pon cuba la nak menidurkan diri nak recharge energy..cuba berbaring kat katil empuk aku tu tapi takleh la pusing ke kiri tak kena pusing ke kanan pon tak kena jugak..rasa tak selesa ajer..bdn pon tak berpeluh plak tu.so takmo la manja kan badan ni sngat kan.klu ikutkan bdn yg tak sihat ni mmg la rasa lemah tak bermaya jer.so aku pon bangun capai towel then g mandi nak kasik sejukkan bdn & kasik fresh lagi..


Lepas mandi mmg rasa segar bugar jer tp ada la rasa lenguh2 sikit sendi ni....tu mcm petanda nak demam teruk jer..aku klu demam mula la nak rasa sengal2 seluruh bdn...tp masih berfikir2 lagi ape benda yg nak buat kasik bdn ni kuar peluh ek.....so aku pon masuk bilik tmpat yg smpan baju baby masa beli hari tu then kuarkan satu2..terus rasa nak basuh sume pakaian/towel/sarung tgn & kaki/napkin/selimut baby.yerla bila lagi aku nak buat semua2 tu kan..nanti bertangguh2 lelama aku pon terberanak plak..lgpon baby now dah hmpir 8 bulan kepala pon sudah engage..anytime jer leh dlver kot...huhu..


Pakain dia sume diasing2kan & aku basuh sikit2...bkn susah pon cuma rendamkan jer pakain dia dgn detergen napykleen yg aku beli hari tu...bau pon wangi..siyes weh nmpak sume kecik2 tp fennatttt nya jgn ckp lah...bkn basuh pkai mesin basuh cuma rendam & celup dlm baldi then terus masuk mesin basuh utk keringkan.hadoiii naik patah pinggang aku ni dok membongkok dlm bilik air.sakit pinggang kaki sume jgn ckp lah...habis membasuh terus melepek balik....kuikuikui...


Tapi bila tgk pakaian2 comel dia kat penyidai terus hilang rasa penat lelah tadi membasuh. rasa cam teruja sngat tak sabar nak tgk baby pkai nanti..






Lepas maghrib tersadai kat sofa layan tv..bdn plak rasa seram sejuk plus dgn selsema,batuk,sore throats & sakit kepala bagai.petanda2 awal nak demam mmg dah nmpak cuma demam jer belum muncul lagi....confirm akan demam keesokan harinya!

No comments:

Graphics