Nov 14, 2010

Kan Dah Demam Betoi-Betoi!

Salam to readers,

Hari Isnin nak bngun pg keje tetiba bdn rasa tak sedap..hah kan dah kata akan demam punya lah!hadoii aku bab demam yg malas ni bkn ape,aku mls nak MC lah..thn ni dah bnyak jer MC.tp bila dfikirkankan blik takmo la memudaratkan bdn yang agak lemah ni kan lagi2 keje dlm aircond mau tumbang lak aku kat ofis nanti..

So subuh tu ckp dgn husband tak larat nak pg keje..dia pon kata okayla tp dia bangun utk siapkan roti & panaskan fresh milk utk aku..memandangkan perut aku kosong plus bdn lemah semacam jer tu yg perlukan sedikit tenanga pagi tu even tekak tak bape selera nak mkn...siap buat telur 1/2 masak campur madu lebah lagi tu utk aku..kuikuikui..tima kasih encik suami!

Lepas dah sms bos sume ckp pagi tu aku demam,jadinya cubalah utk melelapkan mata balik..aku ni mcm ni lah klu dah demam tu nak tido sume rasa tak selesa..sume benda rasa serba tak kena..suami la jadi mangsa nya..kesian kat dia..uhuhu..terpaksa la melayan karenah isteri dia yg sememangnya dah bnyak ragam ni..lagi2 time tak sihat..lagi la bnyak ragamnya.Cuba gak lelapkan mata tp sudahnya dah dekat kol 8 mata ni takleh nak tertutup gak..jadinya zikir kat telinga en suami ajak dia g klinik tp aku nak g klinik alam medic yg kat sentul tu...takmo klinik yg kat umah ni...nak tggu tgh hari sikit mmg tak la....bdn dah rasa lain mcm ajer...takut tggu lelama nnti melarat plak.

Suami pon tak bantah hape terus siap2 menuju je klnik..jln mmg jem teruk plak pagi tu.baru kuar dr entrance uma dah jem.situ pon dekat 20 minit.dlm keta sejuk jgn ckp lah.rasa mcm jauh tol nak smpai klnik.seb bek kat klinik pagi tu tak ramai org tak perlu nak menunggu lama..masuk bilik doctor check gitu gini then doc bagi 2 hari MC..doctor situ bagus tau lgpon aku mmg dah serasi dgn ubat2 dia...MC pon dia yg offer lom sempat aku mintak lagi..dlm slip tu dia tulis 2 hari tp esoknya aku pg la keje..taknak la MC lama2..

Pas amik ubat (demam,selsema,atibiotik,batuk)suami ajak g kedai abg dia kat Jln Duta...mkn nasik kat situ...sembang2 kejap dgn abg dia then terus blik umah...mkn ubat terus tumbang!!badan mmg panas plak time tu...hambik tido smpai ke ptg..

Mlm pon bdn still lemah2 lagi tp takde la panas sngat setakat suam2 kuku jer..tp tu la melepek jugak la kat sofa...mkn ubat demam lagi kasik berpeluh sikit.bangun pagi hari selasa alhamdulillah...dah okay dah cuma tu la batuk jer tak berkurang..

No comments:

Graphics