Oct 7, 2010

Selera Makan Makin Menjadi2...

Salam to readers,

Malam ni agak bosan sikit dok sorang plus sunyi plus tetiba rasa rajin nak menaip...nak tido tp mata takleh nak lelap lagi.since kandungan aku dah nak masuk 3rd trimester ni kan selera mkn mkin menjadi2 plak weh...hehhe..ekceli msa 6 bulan hari tu pon mmg dah rasa kuat mkn tp skrg ni mkin mnjadi2 plak kuatnya.

Hari tu tiap2 2-3 jam mesti nak mkn kan tp skrg ni tak mkin advance plak setiap masa mesti nk mkn.tk kesah la ape2 tp mesti kena mengunyah...lagi2 dpt mknan yg blh mengenyangkan lagi la best...huhuhu..org kat ofis pon dah tak heran dah tgk aku asek mkn jer klu ada mknan ape2 mesti diorg offer kat aku gak..hahahah..dok ngdap pc kat ofis pon mesti nak mkn jer atleast biskut kering cicah air teh pon layan.

Awal2 peknen dulu siyes mmg tak lalu nk mkn..even tgk nasi pon terus meloya dah.mkin lama selera mkn menjadi semakin baik dan skrg bertambah2 baik..alhamdulillah..dah tak pikir gemuk ke ape jnji perut aku tak kosong.lebih mementingkan kesihatan sitecik dlm perut ni.lgpon dah nak msuk 7 bulan ni berat bdn aku tak bape nak naik sngat la...masa check up kat KK 3 minggu lepas baru 54 kg pastu smlm aku timbang just naik 2 kg jer...hmmm...klu blh nak kasik berat ni naik lg bnyak..

Klu kat umah pon husband mmg pelik tgk selera mkn aku ni.asyik lapar jer....hehehe..klu dulu ape yg aku mkn tak hbs dia la tlg hbskan tp skrg idok ler...mmg tak tggal sisa dah tau..hbs licin pinggan..nasik sepinggan mmg tak ckup..skrg ni jadual mkn dah jadi 7-8 kali sehari.klu lmbat mkn sikit mula perut dah rasa pedih smpai rasa takleh nak tahan lagi..agaknya sume org peknen mcm tu kot.baby pon mkin membesar so baby perlukan zat2 dari ibu dia kan.

So far ape yg aku rasa nak mkn suami cuba utk dptkan jugak la.bukan ape sok2 dlm pantang dah tak merasa dah kan.baik mkn skrg selagi tekak ni mau.tp mknan yg panas,tajam mcm durian,nenas,air tebu,air kelapa & air bergas aku tak sentuh lagi.tu sume biarlah dulu lepas bersalin sok nk mkn,makan lah.

Ok cukup setakat ni citer pasal mkn..ni pon tgh lapar tak tau nk mkn ape lagi..nak masak rasa cam mls plak sbb dah lewat..gutnite guys...

No comments:

Graphics