Oct 20, 2010

Habit Aku Time Pregnent!

Salam to readers,

Kali ni nak share about my habit yg terlampau2 plak ni ha..hahaha..since aku ngandung ni mcm2 benda baru yg aku buat kdg2 smpai sanggup berhabis duit..antaranya:

Saloon
  • Since early pregnent aku dah mula suka pg saloon utk cuci rambut.blh dikatakan kerap jugak la aku pg cuci rambut kat situ kan.certain org pg sebulan sekali tp aku plak pg tiap2 minggu.kdg2 selang 2,3 hari dah pg lagi..rasa sedap jer amoi tu massage kulit kepala ni pastu urut2 kat tengkuk & blkg sikit.mmg puas hati la dekat 1 jam dia uli2 kepala aku ni...huh best!
  • Tetiba hari tu rasa nak berimej baru so decide potong rambut pendek..klu dulu org nak potong rambut aku 1-2 inci pon aku still rasa syg jer nak potong.tp kali ni lain klu blh nak potong lagi pendek jer rasanya.takde sikit pon rasa menyesal sbb bertahun2 smpan rambut panjang.
  • Kdg2 buat mini facial/scrub kat saloon tu.yerla saloon kat bwh umah jer anytime jer blh pg kan.blk keje pon blh singgah kejap.aku rasa klu la ada buka Spa kat bwh umah aku tu mau tiap2 minggu jugak aku manjakan diri aku kat Spa sbb aku dah mula rasa nak buat sesuatu pada body aku ni...hahaha..

Makeup

  • Yang ni pon 1 kes dulu mana ada sngat nak beli2 makeup ni pkai yg biasa2 jer.tp skrg kemain lagi aku melaram dgn alat solek baru..tak kira tgh bulan ke hujung bulan ke klu rasa nak beli aku terus beli takde tggu lagi dah.kdg2 beli dua items jer dah cecah 50 hngget.
  • Pagi2 bngun nak g keje mmg lama r dok ngadap depan cermin..especially tang mata ni eyeshadow tu klu tak ditonyoh bnyak2 mmg tak sah..before raya hari tu beli plak eyeshadow yg colour pallete tu kan lagi la syok aku menonyoh mata ni...hehehe...kemudian bulu mata kasik lentik lebih..

Online Shopping

  • Paling tak menahan mmg rambang mata tgk baju2 online..selalu gak la shopping online ni.bkn ape geram tol tgk blouse comel yg mcm korean style tu.
  • Kebanyakan baju maternity yg aku pkai skrg ni sume beli tru online jer.nnti pas bersalin leh pkai blk baju tu so takde la membazir.
  • Aku selalu klu nak kuar suka pkai blouse dipadankan dgn legging..nmpak comel & cheeky jer kan..baru nmpak seksi..heheh..
  • Lagipon onlie shopping kan senang...hari ni order esok lusa dah smpai parcel kat ofis dah..cepat dan mudah kan.

Takleh tgk umah bersepah

  • Ni sume org pon taknak umah dia bersepah kan.aku dulu pon mcm tu jugak.tp skrg ni tgk habuk sikit jer aku dah sakit mata dah.terus amik penyapu.blk keje penat2 pon nmpak jer sampah sikit terus kemas umah dulu.
  • Klu ada benda bersepah time2 tu jugak aku kemas & smpan elok2 kat tmpat yg sesuai.
  • Bilik jgn ckp la klu blh hari2 nak keje mop lantai.rambut sehelai atas lantai pon aku sah skit mata nak tgk.blh dikatakan keje aku kat umah mengemas jer lah..blk keje mengemas..esok nak pg keje pon smpat mengemas lagi..

Banyak lagi benda pelik yg aku buat tp aku dah lupa..klu ikutkan hati bnyak lagi yg aku nak buat mcm body massage,pedicure,menicure,penah sekali terpikir nak potong lagi rambut ni kasik pendek pastu nak warna sekali...heheh...Rasa mcm nak buat pembaharuan pada body aku ni..tapi tu sume angan2 jer la nak buat mmg tak tercapai akalmu la kan!

Ada yang kata klu kita rajin mengemas/suka melawa kemungkinan besar kita mengandung anak pompuan.tp ada jugak yg kata anak lelaki..ekceli tu sume pembawakan seseorang semasa mengandung.jantina bayi tak mempengaruhi sume perkara2 diatas.bagi aku la mengandung anak pompuan ke anak lelaki ke sama je la hanya kuasa Allah yang menentukan segalanya.ape pon kita kena terima anugerah Allah tu dgn hati yg terbuka....insyallah..

2 comments:

Ahmad Hamzah said...

seronoknye nany, rajin tul ye, kalau camtu bole la dtg umah jank ni, blkg umah tu dah bersepah sgt, bole la tolong kemas, parang ngn sabit cangkul dah ade dah, x yh ssh pyh bwk hihi

Nanie-Izailani said...

hehehhe...kemas umah sndiri mmg la rajin junk...klu kemas umah org mmg tak rajin langsung!

Graphics