Sep 19, 2010

Kisah di Pagi Raya

Salam to readers,

Okay2 bab puasa dgn preparation raya sume dah habis.now move to new entry bab raya plak.perasaan agak teruja smbut raya kat Pantai Timur.Pagi2 bangun dlm kol 7 lbh siap2 mandi sume takut berebut dgn org lain..pastu tlg la ape2 yg patut dekat kol 9 baru siap.pagi raya tu aku beraya dgn suami dulu dlm bilik…salam cium tangan mintak ampun sume baru la rasa privacy sikit.suami pon kucup dahi aku aku ni takleh menghadapi situasi mcm tu mesti nak meleleh yerla mana taknya thn pertama raya ada suami.org lain pon mesti ada rasa mcm tu juga.sume adik beradik husband beraya kat RP cma family kakak dgn abg dia kena beraya umah mertua dulu..

Sambutan hari raya kat kelantan ni mmg berbeza sngat dgn raya2 aku sblm2 ni..tak bape pandai nak menyesuaikan diri lagi dlm situasi hari raya contohnya dari segi makanan..takde sup tulang,takde daging manis feveret aku,takde dodol,takde rendang tok….

Sesi bersalam2 plak klu family aku la bersalam sekali hulur dgn duit raya pastu ada sesi bergambar bagai.tapi family baru ni lain…diorg bersalam dulu pastu lama sikit2 baru kasik duit raya.duit raya pon hulur mcm tu jer cam ikhlas tak ikhlas..hehehe..kemudian baru la ada sesi bergambar..

Ni family kakak sulung husband (Kak La).diorg smpai dah tgh hari nak dekat time smyg jumaat mcm tu sbb raya umah mertua kat Pasir Mas klu tak silap.



Ni plak family kakak no 2 (Kak Bie) with anak dia -Intan & Eppy.

Family kakak no 3 (Kak Ani) with Princess Batrisya.



Family abg no 4 (Abg Fendi) with kids - Faizah & Adam.sampai hr raya pertama jugak tp dah nak dekat maghrib.

Family abg no 5 (abg Baha) with 5 kids.

No 6 plak my husband and me with baby "inside"

Adik no 7 (Kak Nomi)

Adik no 8 (Kak Iena)-Baju purple
Adik no 9 (Lisa) baju Biru)

Adik bongsu no 10 (miera aka Mak Adik)

Sekitar pic during hari raya:






Gambar pon tak bnyak amik..dgn ayah mertua langsung takde.Lepas lepak2 mkn2 sume tgh hari sikit baru la g jln raya.tu pon umah yg dekat2 dgn umah jer.tu sume umah sedara2 la.ada 1 umah tu hidangkan laksam…tu pon aku tak suka mkn sebenarnya...tp kena la mkn .pagi tu yg smpat pg pon 3 buah umah jer sbb yg lelaki2 nak g semayang jumaat plak.ptg pon dok umah je la layan tetamu dg beraya.mlm pon tak wat ape2 lepaking2 je la dgn family.

No comments:

Graphics