Sep 19, 2010

Cerita Balik Raya Bhgn 1

Salam to readers

Kisah 1:-

Hari selasa sehari before blk blk kpg husband keje pagi..aku lak kan dah start cuti isnin tu kan.so utk berbuka puasa ptg selasa tu mmg takde mood nak masak la just beli jer kat bazaar ramadhan.org ramai dah tak berniaga so pilihan pon mmg terhad tak bnyak mana la.aku pon beli pon yg smple2 jer utk aku dgn husband mkn berdua.so blk je dr bazaar tu tgk2 husband dah smpai umah time tu baru 6.30 selalunya klu keje pagi dia smpai kol 7 lbh atau nak dekat2 berbuka mcm tu.katanya saje kuar awal sikit sbb brg2 dia bnyak lagi yg lom prepare.dia mcm tu la klu nak g mana2 kena dia sndiri yg kumpulkan baju ape nak bwk pastu baru la aku tlg masukkan dlm beg.ok la kan kira tak penat la aku nak kemas baju aku lagi,baju suami lagi.blk kpg kali ni beg agak gedabak sikit bwk 1 beg sekali jer senang sbb tu beli beg besar masa shopping puasa hari tu lagipon blk kpg 8 hari malas nak cuci2 baju kat kpg leceh la..yg mana kotor tu sumbat je dlm plastik smpah.

Lepas jer berbuka puasa dah sibuk kemas2 ape yg patut.esoknya subuh2 dah nak bertolak dah.yg suami lak dpt lelap sekejap jer ada jer brg2 personal termasuk gajet2 dia nak bwk blk sekali.aku pon kol 10 dah masuk tido dah cadangnya nak bngun kol 4 tp kol 3 terjaga nak g bilik air.so suami kata bngun terus la tgk2 ape lagi yg tertinggal.dlm mamai2 tu bangun gosok baju mandi2 sume kemas lak brg2 personal aku & toiletries.kemas2 umah sikit tutup gas,elektrik sume dan last sekali bila dah make sure sume dah ok kol 4.15 dah turun dari umah bkn ape bnyak tempat lagi nak singgah sblm blk tu lagipon dah jnji dgn adik2 ipar bertolak lepas sahur.sahur tadi pon suami smpat jamah kuih2 jer la nk mkn heavy2 takde la time2 tu…aku plak takleh puasa lagi nak jln jauh mmg tak blh dielakkan lagi la.

Masuk keta susun brg2 sume terus gerak g umah maklong.hari tu ada order kuih utk mek mertua aku tu so tak smpt nak amik dah sekali jln drop la kejap subuh2 tu.dpt sembang dgn maklong 5 minit jer sbb nak rushing g kpg baru plak.g kpg baru sbb mmber husband nak kirim jersey la bagai beli kat rantau panjang…kat situ jer dah dekat 20 minit.aku la melanguk sorang2 dlm keta gelap2 tu..huhu layan FB la ape lagi kan.5.30 baru gerak ke sentul umah adik ipar sume jnji kumpul kat situ.blk subuh tu konvoy 3 buah keta.dalam kol 6 mcm tu baru gerak dr sentul plak pastu singgah isi miyak kat gombak ape2 hal suami pesan awal2 suh beli mknanan dgn air sikit tkut nnti jln jem lmbat plak klu nak singgah stesen minyak lain.selalunya lepas jer tol gombak nak menuju ke karak highway tu dah start jem.

Continue to next entry...

No comments:

Graphics