Sep 19, 2010

Cerita Balik Raya Bhgn 2

Salam to readers,

Kisah 2:-
Lepas dah isi minyak sume terus menuju ke tol gombak tp nsib baik la tak jem agaknya hari rabu awal lagi kot org blom start nk blk kpg lagi.keta bnyak mmg bnyak tp takde la jem.aku ni nak payah sikit jln jauh mesti nak terkencing jer kejenya..husband lak bwk keta mcm hape jer keta adik2 dia sume dia dah pintas..suh la benti kejap ada 1 petronas kat highway tu ape tah nama tmpat tu turun2 jer nak g toilet perghhh org giler ramai Q smpai keluar pintu toilet tu nak tggu mmg tak la kan.mmg dah ramai sngat klu tggu pon mungkin dekat ½ jam kot.tak jadik la nak kencing kat situ masuk blk dlm keta.tak penah aku jumpa lagi org ramai penuh kat petronas mcm tu.at the same time SIL suh benti kat petronas bentong dia pon nak terkencing gak kat situ pon kena Q ada la dekat 10 minit.pastu teruskan perjalanan blk la..elok jer kuar dr petronas tu jln dah start jem dah…keta bergerak slow sngat dah la ada 2 lane jer nak potong pon kena berhati2..klu nak tggu jln sikit2 tu mmg tak tertunggu le jawabnya berani mati terus main pintas2 keta depan…pantang ada peluang sikit mesti potong punya.Cuma kena beringat jer tu yg penting…kat atas jln po takleh nak lurus sngat ikut peraturan kena tgk pd situasi jgak.

Dia bkn jem yg panjang2 tu tau di jem yg sekerat2…nak smpi raub tu taBoldk tak jem dah tp elok je melepasi pekan raub dah start jem blk…benti kt petronas raub plak tggu keta SIL yg lagi satu lom smpai.sembang2 jap dgn kak nomi pasal baby,pasal raya,sempat gak beli asam2 sikit sbb aku dah mula rasa pening..smpat la kencing 2 kali…hehehe.

So perjalanan mmg meletihkan la…nak2 plak antar lipis-bilut tu jln berbukit2 pastu dia bantai jem plak…yg suami plak mmg tu jln feveret dia klu tak potong keta depan mmg tak sah.tapi dia potong2 pn masih berhati2 lagi la beringat jugak la kan.keje aku dlm keta mkn jer la..bdn kurang air dok lak berjam2 dlm aircond lagi la kulit kering..tekak pon kering mmg kena bnyak minum air kosong la.asam,gula2 jgn ckp mmg tak benti mkn sbb dah pening2 jln jauh jem plak benti2 tu yg buat aku pening.pinggang sakit,kaki krem,kepala dah weng mmg tak tak larat nak menyandar kat seat depan tu.dah baring kan seat tu pon still rasa tak selesa.suami kata g la baring kat blkg.seat blkg kosong cuma brg2 tu penuh kat bwh jer la.ape lagi terus langkah g blkg la bantal plak mmg dah spare dua dlm keta tutup muka dgn baju sejuk terus zzzz…dapat baring tu selesa la sikit.

tak ingat la ni kat area mana..klu tak silap lipis-bilut kot.

Dah terjaga 2,3 kali still tak smpai2 lagi rupanya heheh…kol 2 lbh smpai gua musang tggu lagi 2 buah keta lom smpai.dpt la rehat sikit2 hilangkan pening & mual2 ni.pg toilet pastu g kat kedai2 kat R&R tu bnyak yg tutup plak.ingat nak cr mknan heavy sikit sbb perut aku mmg dah lapar giler klu blh nak carik nasik time tu tp mana ada da…kat sblh R&R tu ada plak shell terus ajak husband g shell mana tau kot2 ada heavy food ke kat situ.masuk shell tgk2 ada jual maggi cup air pnas pon ada sedia kat situ sekali..perut mmg dah tak tahan tak pikir org keliling dah jnji perut aku tak kosong sian kat baby jln jauh2 letih dah dia.dgn slumbernya pegang mcm tu jer maggi tu terus bwk masuk keta ape lagi terus ngap la…dah suami pon kata ok kan..

Dari Gua Musang nak ke rantau panjang tu klu tak jem dlm 2 jam jer dah leh smpai dah.klu lagi laju lagi la cepat smpai…elok je kat pertengahan jln dah start jem blk…aku pon dah start pening2 blk mmg terus tido la kat seat blkg tu.so agak2 dah nak dekat tu plus jln pon dah clear terus aku langkah blk dok seat depan…giler r lbh kurang 13 jam dlm keta start lepas sahur smpai dah nak dekat berbuka baru smpai umah mertua.tak penah aku naik keta selama jam tu.plg lmbat pon 8 jam jer Bolddr kl-kelantan.smpai umah terus lembik la.beg ape benda sume aku tak angkat yg penting nak rehat kan bdn dulu kat sofa.yerla ipar2 sume faham keadaan aku skrg ni so mmg diorg suh rest dulu la..kat dapur pon aku tak jengah langsung tlg berhidang ke ape mmg dah flat sngat2.

Pas berbuka mandi2 sume sembang2 jap dgn mertua kol 9 lbh terus masuk tido siyes badan2 aku ni 100% sume sakit2 nak dok lama pon tak larat mmg rasa nak baring jer time tu.ayah pon siap pegang bahu aku suh masuk tido husband angkat beg sume terus masuk bilik zzzz..tilam katil tu plak jenis yg keras tu huissshhh lagi la sedap badan aku landing kat situ..masa mula2 nak tido pon susah nak lelap pasal sakit badan.pusing kiri tak kena pusing kanan tak kena.baby plak tetiba diam jer tak bergerak2 plak..memula risau gak la kan takut ape2 jadi ke yerla menempuh perjalanan panjang keta bumping2 plak tu.so bila dah ckp2 dgn baby suh dia gerak baby pon gerak..agaknya tadi dia letih la tu.mummy nak rehat baby pon nak rehat jugak.suami pon masuk tido awal mlm tu.esoknya kol 5 bangun sahur mcm biasa wlupun aku tak puasa gak kt kpg..hehehe..

to be continue next entry...



No comments:

Graphics