Mar 1, 2010

Balik Bagan Datoh Sempena Cuti Maulidur Rasul

Salam to readers,

(Cerita Blk Kpg - Jumaat 26 Feb 10)
Seperti yg kita sume sedia maklum hari Jumaat lepas semua umat islam seluruh dunia menyambut Maulidur Rasul bersamaan 12 R'awal 1431H.secara tak langsung kita sume bercuti la kan...so dr hr tu lagi decide nak balik Perak lgpon secara kebetulan nak menhghadiri majlis pertunangan kawan lama aku Yatt..(yg ni next entry br aku story).memula hubby kata nak balik pastu tukar plan tak jadik blik pulak katanya..kiranya nk postpone ke mggu depan.sbg isteri kena la menurut kata suami kan...chewahh....tp sebenarnya dlm hati sedih la jugak sbb tak dah lama tak jumpa opah & atuk..lepas 4 bulan kwin hr tu mana ada balik2 sana lg dah..lgpon mama,maklong & chik pon nak blik sama jugak...adoooiii meriahnya klu diorg sume berkumpul kat kpg..kat sini dah susah sikit nak jumpa..klu bujang dulu leh tido umah org tu kejap..org ni kejap...skrg ni dah takleh bebas sngat mcm dulu..takkan nak tggal kan suami sorang2 kat umah lak kan...

Berbalik pd citer tadi...hari jumaat tu aku dah rasa sayu nya hati ni...hmmm lalas ckp leklok dgn hubby "abg jom la kita blk kpg...kita blk hr ni esok kita blk la sini blk.smntara ada duit sikit ni kan".Dgn tak bnyak soal jawab hubby pon kata "Ok lah..kita balik".masa tu rasa nak melompat2 jer sbb akhirnya dpt gak aku blk..bukan ape hr tu dah jnji dgn kawan aku tu nak attend majlis tunang dia...dah a few years tak jumpa dia..tgh hr tu pon masak simple jer nasi + ayam goreng dgn kicap...hehehe.takyah masak sedap2 la kang membazir kan..pas mkn tu packing ape2 yg patut kol 4 lbh chow dr umah..kat seat blkg tu dah penuh brg dah..aku siap bwk seketul ayam goreng yg lbh td tk hbs utk bg kucing kat bwh umah tu mkn...dr buang gitu ajer baik la sedekah kat kucing...1 bondot besar baju2 lama yg aku dah taknak pakai nak hantor blk kpg sedekah kat jiran2 kat sana..diorg klu tau umah aku bnyak baju lama sume kerumun nak dtg tgk..baju tu pon bkn la buruk sngat kira leh pakai lg la..

Sblm balik tu bnyak gak r tmpat kitorg singgah..memula g Maybank dulu kuar kan duit sikit..pastu gerak ke kpg baru hubby nak amik brg kat umah bestfrend dia..kat situ je dah dekat 1/2 jam..pastu ingat nak masuk chowkit jap beli buah sikit bila lalu je kat chowkit tu jln agak sesak pastu takde parking...lalas hubby kata nnti singgah kat JJ Kepong beli jer buah kat situ..aku pon tak bnyak ckp ikut je la kata beliau..smpai kat JJ dah kol 6 aku grab buah apple,grape & pear...pastu beli air2 dgn mknan ringan sikit..blk jauh kompem kebulur nyer.malas nak benti mkn tgh jalan baik mkn kat umah je nnti kan.kat JJ tu leh lak terserempak dgn abg KD..dia ni sepupu kpd hubby aku la..mmg aku kenal rapat dgn dia..masa aku tgh amik yogurt leh lak dia lggar aku dgn troli dia tu..aku mula la nak hangin ape hal lggar2 org plak..bila toleh je blkg tgk Abg KD dgn wife + anak2 dia...anak kecik dia tu comel tol...lupa lak nak amik gmbar time tu..isssshhh...geram seh!

ni jer yg sempat aku capture hr tu
- blackcurrent for hubby & manggo for me la..

Kol 6.30 kuar dr JJ terus gerak blk kpg...masa OTW tu call opah jap bg tau nak blik.time tu chik +chik Fendi+oniq dah ada kat kpg dah..mama dgn maklong pon blk tp diorg bertolak mlm pas mama hbs keje dlm kol 11 gitu..dlm perjalanan hujan turun agak lebat smpai la ke k.selangor..start dr Tg Karang smpai Bagan Datoh dah tak hujan dah...ngam2 jer 3 jam smpai kpg bertolak 6.30-9.30...smpai2 jer angkut brg2 bwk masuk dlm umah..mandi2..mkn..lepaking jap kol 11 lbh masuk tido..so tired!esok nak bngun awal pagi....huh..zzzzzz

No comments:

Graphics