Mar 1, 2010

Attend Engagement Yatie - My Old Frends

Salam to readers,

(Cerita Blk Kpg - Sabtu 27 Feb 10)
Hari Sabtu pg2 dah bngun...tp takde r pg nk dkt kol 9 gak r..umah aku takpe bngun lmbat..jgn umah mertua jer buat gitu...hihihi...hubby pon ikut bngun sekali..memula bngun tak wat ape pon nak bekpes kuih2 mcm tak sedap jer..lgpon nak smpn perut nk mkn kat umah knduri nnti hehehe..sume dah siap2 kol 10 gerak ke Teluk Intan..bwk 2 buah keta jer..perjalanan amik masa dlm 1 jam gak r..smpai2 jer kat sana tuan umah aka bapak si yatt ni smbut we'olls...bapak dia ni mmg dah kenal baik dgn fmily aku dr dulu lg..sbb tu mcm tak sedap je klu tak g kan..memandangkan ni anak first dia nak bertunang so sume decide nak pg..


nape muka aku gitu???sbb ni candid by oniq..terus ter"pose" cenggitu.







nakal sungguh...tak terlayan aku

Masuk jer umah terus jumpa yatt kat bilik..tema majlis adalah HIJAU...rombongan lelaki blum smpai lagi masa tu so sempat la sembang2 jap dgn yatt..maklum la lama tak jumpa kan..dia ni classmate aku masa form 2-3 kt SEMESRA dulu.las jumpa masa form 4 sekejap..pastu terus tak jumpa dah smpai la skrg...berhubung kat sms pon kdg2 jer...tgk dia dah berubah..bdn tegap berisi lak tu..tak lama pastu rombongan lelaki pon smpai yg family aku ni kena la dok kat canopy kat luar umah kan.takkan nak menyibuk dgr diorg bincang2 sume..dok kat luar tu mkn la kuih2 yg ada utk alas perut.nk mkn nasik belum masa nya lg..tgh2 boring2 smpat la snap 2,3 keping gmbar ni pon si oniq ni punya keje..bdk ni mkn besar mkn nakal ya rabbi...


Kat dlm bilik masa ni aku br smpai

dgn chik yg senget....huhuhu

Maklong+Mama+Chik+Opah Jay (nama betoi opah aku ni Jah...heheh)


Pis....pis...

mkcik aku sorang ni mmg sawan....dia je selalu terlebih sudah!

Hey Ladies...yg lelaki2 dok kat luar.



candid by Oniq again...

Pic2 kat bwh ni sume masa kat luar umah.kat dlm umah tu dua2 keluarga tgh mengadakan perbincangan..

Datuk Khal (nama atuk aku Khalid aku suka2 tukar jd Khal)


Kusyuk beliau baca paper

Masa ni hubby tgh SMS aku suh wat ape ntah...tak ingat.


Datuk Khal with cucu & menantu kesayangannya..

Mamam kuih...oniq gataiiii yg snap..

Maklong + Chik aku yg sawan tu...



Mama+Maklong+Chik


Opppsss...malu...malu...malu...

Bila dah hbs bincang2 tu tiba lah masa utk cincin tunang disarungkan ke jari yatt ni..bapak dia dok pnggil2 aku utk bergmbar dgn anak dia..aku pon tak lepaskan peluang la kan..dah kata camera tu melekat kat tgn aku jer..sempat la snap2 5,6 keping gmbar..pastu barula tiba time utk mkn nasik..lauk2 dia sume best...feveret aku lak tu..yg penting ayam goreng tetap menjadi pojaan hatiku....heheeh..aku dgn ayam goreng takleh dipisahkan...ko letak la lauk sedap mana sekalipon ayam goreng gak yg aku amik....bila dah sume dah sttle mkn kitorg pon nak beransur lah blik...sbb atuk nak attend majlis kwin kat Rumah Awam Bagan Datoh plak...sblm balik tu smpat la tgk tunang si yatt ni..org nyer kurus jer..muka pon bdk2 lg dah kata sebaya..tp leh tahan la. keje kat MAS as a security guard.insyallah next year dia kwin aku nak attend jugak...










Dalam perjalanan blk atuk nak snggah kat kedai motor amik geran ke hape tah...kat depan kedai tu ada 1 superbike pastu hubby aku ni teruja sngat dgn motor tu terus dia test naik jap..tp eksen jer la bkn leh bawak pon..masa tu la dia perasan dia tu ala2 Roy hero Gila2 Remaja..Ku jejak jalan yg berliku...membara jiwaku memburu impian...lallalala.....

Hah???Roy?eh ni bukan Roy tapi Boroy...hehhe

pastu tak jadi g umah org kwin pon terus blk umah jer..bdn rasa mcm letih perut pon dah kenyang...smpai umah tukar2 baju terus naik motor ronda2 kpg..gian seh nk bwk motor..memula aku bwk sorang2 pastu br hubby nak ikut bwak ci kecik oniq tu sekali...oh yer..cuaca kat sana teramat...amat panas yer tuan2 & puan2..hujan setitik pon tak turun..usah kata hujan..langit pon tak mendung...panas jer memanjang..nak tido siang pon rimas semacam jer..smpai kan hubby yg kaki tido pon takleh nak tido..klu dpt tido pon mesti berpeluh2...hmmm okay la nak stop dah..



*bersambung ke next entry..dada.....









No comments:

Graphics