Feb 17, 2010

Sedar Tak Sedar 4 Bulan Dah Rupanya...

Salam to readers,


Sedar tak sedar dah 4 bulan rupanya kami mendirikan rumah tangga,berkongsi hidup suka & duka..rasa mcm br smlm jer ijabkabul berlangsung...huh cepat tol masa berlalu...tapi alhamdulillah selama 4 bulan ni perkongsian hidup kami amat bermakna sekali..kasih sayang dipupuk dgn sepenuhnya & tanggungjawab yg diamanahkan dijalankan dgn sebaik mungkin..walaupun dah 4 bulan tp hidup kami masih belum dikurniakan cahata mata..insyallah 1 hari nnti pasti rezeki menyebelahi kami jugak kan..Allah belum nak bagi lagi mungkin ada hikmah disebaliknya..rasanya aku pon lom puas lg hidup berdua dgn suami lg.apa yg kami harap semoga kasih sayang yg dibina akan berkekalan sehinggan akhir hayat...

Aku plg pantang bila org sibuk2 tnya dah berisi ke..dah ada ke..ape?ko ingat pas kwin2 jer terus dpt anak ke..korang tak tau ke soklan tu leh jd soklan plg snsitif dlm hidup aku tau...aku caya bkn aku sorang je tp org lain yg lom dpt anak pon akan rasa mcm yg aku rasa..those yg blum kwin tu jgn nak menyibuk tnya bnda mcm tu lg kat aku..korang lom kwin korang tak tau mcm mana perasaan seseorang bila ditanya dgn soklan yg sedemikian..bila sndiri dah rasa br lah korang tau betapa sensitip nyer soklan mcm tu..org yg dah kwin pon pon sama..kang tak pasal2 kena sound sekali dgn aku..ape ko ingat nak dpt anak tu senang ke..dah Allah taknak bg lg nak wat cmner kan..kita kena terima la ketentuan tuhan...ape nak salahkan kami jugak ke klu lmbat dpt anak...itu sume datangnya dari ALLAH...diulangi..datangnya dr ALLAH...lgpon aku br jer kawin 4 bulan sedangkan kat luar sana ada yg bertahun2 kwin pon lom dikurniakan anak lagi...ni kan plak aku yg br jer kwin 4 bulan!
Aku taknak jd mcm sesetngah org yg br jer kwin tk smpai setahun tp dah emo2 dah mcm org sasau aku nengok...sbb ape??sbb tu la tak dpt anak lagi..bongok tak bongok la org mcm tu kan.ape ke bodoh sngat dah tau rezeki tu dtg dr Allah tak guna ko semayang tunggang terbalik doa siang mlm tp ko tak redha dgn ketentuan-Nya..

Hmm ok la takmo bebel bnyak2 lagi..bnyak lg menda yg aku nak wat..babai...



p/s* oppsss...teremo sudah!

2 comments:

- dieyana - said...

btul nani, dpt anak ke tidak, bukan kita yg tentukan, kita berusaha, yg baginya, Allah Taala. Insya-Allah, rezeki anak akan ada, cepat/lambat Allah dh tentukan..sabar ye dik!

Nanie-Izailani said...

mmg la k.diana..nani tak kisah pon lmbat ke cepat...org yg dah kwin bertahun2 pon ada lg yg tk dpt anak.siapa la kita ni nak ubah kejadian tuhan kan.

Graphics