Mar 30, 2011

Wedding Mak Adik Mya - Part II

Salam to readers,

Majlis Persandingan 14 Mac 2011 (Isnin)



Bersambung plak ke Majlis Persandingan Mak Adik & pasangannya,Wan.Majlis diadakan pada hari isnin agak janggal juga rasanya bila ada org kwin hari isnin..selalunya sabtu/ahad kan.pagi2 dah bangun siapkan Mya ape sume.pastu gigih lak aku g mencari tudung merah kan.ajak anak buah g pekan rantau panjang cari tudung..semntara Mya tido baik cepat2 pg.kedai tudung berlambak tak perlu banyak masa nak pilih...pilih punya pilih dah grab terus bayar & balik...


Aku pon dah bersiap dah..yerlah selalunya klu majlis kwin kat kpg aku kol 11 tu sume family dah siap2 dah..tp aku tgk ipar2 aku yg lain sume relax jer kol 12 pon ada yg lom mandi lagi blh plak sapu2 sampah lagi kat hall tu...tp aku takde lah tanya buat relax je lah..yg pnting aku & mya dah siap kan..kang takde lah gopoh2 nak mandi tggu turn ape sume..ya..sejak beranak pinak ni masa mcm tak cukup jer rasa..terkejar2 dibuatnya..lagi2 time kenduri kendara mcm ni agak kabut sikit..Comel tak Mya pkai gaun merah ni..ni mmg betul2 ikut tema...tgk tu siap ada sepit rambut lagi..


Lagipon aku bersiap awal senang..Mama & ayah nak dtg senang aku nak entertain diorg...oh ya hari kwin tu aku bertudung yer.....heheheh agak2 ok tak klu pkai tudung..tp tu lah belum smpai seru lagi nak bertudung..klu pkai tudung tak ikhlas tak elok juga kan..lagipon suami tak paksa pon.




Mama & ayah smpai arround 11 lbh mcm tu.smpai2 opkos lah tangkap Mya dulu kan..smbil beramah mesra dgn besannya..sblm tetamu lagi ramai dtg baik ajak mama & ayah mkn dulu kan.



Time2 tu jugak lah bdk kecik ni nak menyusu..mentang2 lah grandma dia ada saje nak manja2 lah tu..geram jer..





Bawah ni pic mak adik tgh makeup & bersiap.mak andam just dtg makeup kan jer..siap2 dia sndiri la & kakak2 nya.




Lepas mkn ajak diorg naik dok kat ruang tamu...mak adik pon dah bersiap smnatara tggu pihak lelaki smpai we all take2 foto dulu.lagipon mmg diorg bersanding lambat pon dlm kol 3 mcm tu..cucaca alhamdulillah..panas terik kot.




Ini bdk baru lepas menyusu..tido sudah.org bising2 dok berpoosing2 dia buat tak peduli jer janji mata dah layan sngat..siap berkipas bagai maklum lah panas kot..yg pengantin sibuk berposing2 lagi yer...hihihi





Keadaan diluar rumah pula & para tetamu yg hadir.yg bawah ni "tetamu kecil" aka anak2 buah.kejap je dah nak jd anak dara dah pon.






Dalam kol 3 rombongan pihak lelaki pon smpai..mmg org sana bersanding lambat kot..






Selesai je pengantin bersanding mama & ayah pon balik rehat kat hotel.kemudian baru lah aku hntar Mya pada diorg.Mlm tu Mya tido kat hotel dgn grandma/grandpa nya.cuaca hr tu terik sngat kesian kat Mya dia rasa tak selesa..


Alhamdulillah...selesai sudah majlis kedua mempelai ni.majlis berjalan dgn lancar spt mana yg dirancang.adik dah jadi isteri org dah skrg.semoga perkahwinan yg dibina akan berkekalan hingga akhir hayat,diberi keberkatan hidup sbg suami isteri & tak lupa juga semoga cpat menimang cahaya mata yg soleh/solehah....amin...Mya luv Mak adik & Ayah wea....

1 comment:

- dieyana - said...

cantik, merah putih, k.diana suka!! heheh

Graphics