Aug 11, 2010

Salam Ramadhan..

Salam to readers

Spt yg kita sedia maklum hari ni seluruh umat islam diseluruh dunia menyambut ketibaan Ramadhan 1431 ni dengan penuh rasa kegembiraan dan kenikmatan.Bulan yg paling mulia diantara2 bulan2 yang lain.mcm tu jugak dgn aku...perasaan nak menyambut puasa thn ni mmg membuak2 & eksaited sngat2..sbb ape aku kata eksaited,sbb thn ni la aku bergelar seorang isteri dan dpt berpuasa bersama2 suami tercinta.thn2 lepas mcm biasa la puasa dgn family tp thn ni mmg terasa sngat perbezaannya..bkn setakat nak menyambut puasa dgn suami tpi dgn baby juga...hrp2 bby dlm perut ni tak bnyak ragam la sbb niat aku thn ni klu blh nak cuba berpuasa penuh taknak ganti2..mintak2 baby dlm ni pon leh bertahan dan dpt puasa juga sama2 dgn ibu dia..heheh...

Mlm td kol 9 lbh dah siap2 masak lauk2 utk bersahur sume...ala lauk simple jer jenis sup2 /goreng...tak lalu la nk mkn benda2 berlemak subuh2 kan.masak awal kan senang nnti bersahur cuma panaskan jer...lgipon bkn masak bnyak cukup la utk 2 org mkn..mmg eksaited sngat2 nak bngun sahur pagi ni.kol 4.30 dah bngun siap2 kan ape2 yg patut then br kejutkan suami bngun.pas mkn nasik, minum lagi susu Anmum utk tambah kan tenaga wktu siang then minum air kosong bnyak2.

Husband dah pesan klu hr aku keje utk berbuka nanti beli jer lauk kat bazar ramadhan..yerla aku blk keje pon dah kol bape mana sempat nak masak itu ini..cuma leh masak nasi & bancuh air jer la...hahah..kebetulan first day puasa ni suami cuti lagi la rasa tak sabar2 nak berbuka ptg nnti.ingat td nak amik UL jugak tpi tak jd sbb bila dipikirkan blk ada 2,3 keje aku lg yg pending kat ofis...tp takpe next wednesday aku nak amik cuti gak....

Tapi tu la smpai2 ofis jer terus lembik plak perut pedih semacam tp aku akan cuba bertahan setakat yg termampu..klu blh puasa penuh lagi bagus kan hari ni kan puasa sulung rasanya lbih afdal diteruskan jugak..tp suami dah pesan klu betul2 tak larat jgn teruskan nnti mudaratkan diri sndiri plak.lepas sahur tadi dah ckp2 dgn baby.."hari ni baby jgn nak mcm2..ibu nak puasa penuh tau!" hahahaaha...

Ape pon selamat berpuasa kepada semua umat islam seluruh dunia......semoga amalan kita diterima & mendapat keberkatan dariNYA...amin..


*cuti raya aku dah approve 2 minggu...raya sakan la aku thn ni...hoyyyehhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 comments:

- dieyana - said...

wow nani! raya sakan la ye-2 minggu, lama sungguh! k.diana kejap aje cuti-beraya KL-dh plan nk g jalan2 beraya..hehe..kalu buat rumah terbuka, jgn lupa k.diana ye..ehheh(baru hr pertma posa, dh mcm2 plan, hahha)

Nanie-Izailani said...

ala.cuti jer lebih blk kpgnya sekejap jer.nani tak buat open house la k.diana.nani dtg raya umah k.diana jer la yer..heheh...

- dieyana - said...

okey, dtg le beraya rumah kami..heheheh

Graphics