Aug 17, 2010

Keje Asyik Nak Melawa

Salam to readers

Huisss...tajuk kat atas tak menahan weh hahaha.yerla bkn saje2 nak mereka-reka citer ni.dah kenyataan kan nak wat cmner..lagipon takde niat ape pon cuma sekadar nak berkongsi citer jer.
Since 4-5 bulan ngandung ni keje aku asek nak melawa jer..mungkin kah pembawakan baby dlm perut ni aku tak sure la kan.

Tapi tu la keje aku skrg ni ha.smpai kan siap leh beli colour palette yang 120 colour tu lagi.masa awal ngandung dulu nak calit makeup seciput pon aku malas..biar kasik muka pucat semacam jer.tapi skrg dah lain...klu tang mata tu klu takde 2 tone warna mmg tak sah.pastu tang pp kasik merah2 sikit..lipstick pon wajib calit jugak kasik shining2 kat bibir ni.klu nak bersiap g keje mesti dok depan cermin belek2 muka ape yg tak puas hati lagi.smpai kan suami pon dok geleng kepala jer tgk peel aku skrg ni...tp what to do dia hanya senyum jer la.

Tu bab makeup2..ni masuk bab rambut plak dulu masa bujang sikit punya sayang nak potong rambut tu...susah mcm mana sekali nak jaga pon aku tetap gak buat treatment kat saloon.klu boleh rambut tu nak smpan panjang2...tapi tah mcm mana tetiba terbukak pintu hati ni nak kerat rambut ni...takde rasa syg & menyesal sikit pon...biar jer amoi tu potong rambut aku..pastu kasik fesyen layer sekali..alang2 dah layer terus buat rebonding sekali.bila dah lurus rasa mcm masih panjang lagi...hadoii rimas la smpan rambut panjang skrg ni.rasa nak bagi kontot jer buleh senang nak cuci & cepat kering plak.....tpi suami dah pesan takyah la ptong pendek cukup la setakat ni jer.

Kata org klu ibu ngandung ni keje asek nak melawa,tu maknanya nnti dpt baby boy...sejauh mana kebenaran tu aku tak tau la..ape pon terserah kepadaNYA yg menentukan.boy / girl tak menjadi masalah pada aku cuma ibu & abah selalu doakan baby diberi kesihatan yang baik,sempurna kejadiannya & cukup sifat...amin..alhamdulillah baby pon dah nak masuk 5 bulan.2,3 hari ni dah kerap rasa denyutan2 lembut dari dlm perut..kdg2 perut mengeras semacam...lagi kerap time tgh rehat ataupon nak tido..tu maknanya dia sihat2 jer la kot dlm perut ibu dia...mudah-mudahan..

Ibadah puasa pon dapat disempurnakan dgn baik...cuma pesan suami klu boleh jgn la direct berpuasa cuba selang2kan...bkn nak amik kesempatan masa ngandung ni tp kena fikir kan baby yg dlm perut ni jugak..tp takpe yg paling penting nanti kena ganti balik....

Sekian......

2 comments:

- dieyana - said...

hehhehe, bagus nani, biar lawa time ngandung, nanti baby mesti lawa/ensem gak..(or tua ckp. Ya lah nani, tk kira boy/girl, yg penting sihat. tapi kan org ngandun ni, seri dia lain macam, comel2 itu..ehhehe

Nanie-Izailani said...

betul k.diana..dlm masa ngadung ni kena la jugak penampilan diri..sejuk sikit mata suami tgk kita melawa..hahahah...

Graphics