Aug 12, 2010

First Day Berbuka Puasa

Salam to readers

Alhamdulillah sempurna sudah puasa aku utk hari yg pertama smlm..walaupon pada pagi tu keadaan sedikit lembik tapi kuatkan jugak la semangat berpuasa tu kan.nasib baik baby pon faham keadaan ibu dia & dia pon tk bnyak ragam la..heheh..good2...1 permulaan yang baik.smlm pon pagi2 tu perut pon pedih jer kan tp aku tak ikutkan sangat la buat tak tau jer.menjelang tgh hari dah semakin ok dah..lunch hour plak ape lagi "check in" la kat bilik store tido...heheh dgn kak tipah & Anim..sngat syok siap bwk kain batik utk selimut & bantal kecik sekali..tido dari kol 12.30 smpai kol 2..

Kol 3 smlm suami call ckp dia tak sihat demam katanya...saje2 la nak mengadu kat aku bkn teruk sngat pon.demam dia yang biasa2 tu la.hmmm tahla lately ni asek tak sihat jer ngalahkan ibu mengandung ni plak..antibody mmg tak kuat.secara tak lngsung klu dia demam otomatik la akan infect kat aku kan....huhu..plg tidak pon aku kena selsema...

Smlm husband cuti then dia pick up aku kat lrt jer la.nak dtg amik kat ofis mmg tak larat.mana nak redah jem nyer lagi kan.kang tak psal2 tak smpat nak buka kat umah plak.blik jer smlm terus g bazaar ramadhan kat tepi tasik permaisuri tu..siyes situ mmg best meriah giler.keta parking mmg full la dr tepi jln besar pon keta dah berderet2.kat area2 umah aku pon ada gak tapi tak semeriah kat tepi tasik ni la.pilihan makanan pon berlambak2..ckp jer ape yg ko nak mkn sume ada kat situ.cuma tak terpilih ajer.tp kena tgk kan stall mana yang pling panjang org Q situ la kena singgah..mesti menu dia menarik & sedap..

Untuk berbuka puasa smlm just beli nasi ayam 2 pack,murtabak daging/ayam,popiah killer! & agar2 utk appetiser...pastu beli la siap2 lauk utk sahur sekali..ikan kembung masak cilik 2 ekor,hati lembu & kerabu mangga..letih giler berjalan kat baazar tu dah la panjang..dah jln bnyak pon rasa mcm tak smpai2 ke hujung dia.tapi mmg best r..dah lama tak rasa suasana mcm ni.balik umah terus siapkan ape2 yang patut la.tugas husband cuma buat air jer.air veferet aku...bandung cincau..dia buat mmg sedap..aku pon pandai buat jugak cuma malas ajer...

Rasa mcm bermakna sngat smlm dpt berbuka dgn suami..first time dlam hidup okeh...tpi tu la hari ni kena buka sorang2 plak..nak tggu berbuka together2 kena tggu next wednesday la yer.ataupon time husband keje pagi..tapi takpe la sape kata buka sorang2 kan baby leh teman kan ibu dia ni kan...ok baby dah dah mula gerak sikit2..agaknya dia lapar kot..kdg2 terasa mcm denyutan jantung dia kuat sngat tp cuma sesekali jer la..pastu ada sekali smlm mcm dia pulas2 jer perut aku ni.agaknya dia tgh menggeliat kot...hahah..okay2...satu permulaan yang baik dr sitecik....

1 comment:

- dieyana - said...

laratnya nani bersesak2 kat bazar, tp okey la, kalu tk penat ... redah aje...heheh

bestnya bandung cincau!

Graphics