Feb 24, 2011

Myazara...Went To Shopping Mall

Salam to readers,

Semalam sempena befday abahnya aku plan nak bwk Mya jln2.yerla dah habis pantang kan sebulan lebih terperuk kat umah..so dr awal2 lagi dah jnji dgn husband nak bwk Mya jln2..so smlm decide nak g Midvalley saje jln cuci2 mata...eh tak jugak smlm mmg nak shopping brg Mya pon...huhuhu...

Pic bawah ni masa kat umah lagi..saje testing dulu suh dia dok dlm stroller...ingat kan dia menangis..rupanya elok jer dia dok diam dlm tu..tgk lah siap buat muka comel lagi..mana aku tak gerammmm....

Belum kuar umah lagi kaki dah tak dok diam..
nampak sngat suka berjalan ini budak..



Letak Mya dlm stroller nya mula2 dia terkebil2 jugak lah..masuk jer dlm shopping mall tu terus terlelap.sedap agaknya dok dlm tu kena tolak plak plus dgn sejuknya..lagilah lena dia tido..seb bek dia tido senang lah sikit aku nak memilih brg2 kan.first dept yg aku masuk dulu ofkos la Baby dept kat dlm JJ...


Memula aku grab bag baby..beg yg galas kat belakang tu..dlm beg tu segala bagai benda leh masuk termasuk dgn flusk air sekali..leh kata mcm2 benda leh sumbat lah..so bag ni mmg tugas husband aku yg tlg galaskan..kendian grab brg2 personal dia la such as body lotion,wet tissue,cotton buds & ada la 2,3 items lain..leh plak time tgh shopping tu terjumpa dgn Yus (staff TM) tgh shopping dgn wife dia..shopping brg baby katanya..maybe bulan 5 baru dlver kot...happy parents to be to Yus & his wife..


At the same times cuba tgk2 walker & mainan2 lain utk Mya..tp just tgk2 jer la lom blh beli lagi.Mya tecik agi klu beli skrg bukan dia reti nak guna pon..dia tgk aje lah jawabnya..huhuhu...

Ingat nak tgk baju Mya utk dia pkai masa majlis kwin Mak Adik dia bulan 3 nanti..tema adalah wrna merah..tgk kat jj tu gaun baby yg wrna merah mmg comel2..tp tak jadik beli pon sbb aku dah rambang mata tak tau nak pilih yg mana dah...terus g kaunter bayar brg yg aku amik tadi..brg2 tu je dah RM100++..beg tu yg mahal sikit tp takpe jnji berbaloi..sngat berguna okeh..

Husband plak ajak aku g kat Mens dept nak cari baju dia lah tu.before g Men's Dept tu aku pon nak susukan Mya dulu.Mya tetiba terjaga pastu uk..ek..uk..ek..tp dia diam blik..tu yg terus nak bg dia susu dulu..kang buatnya dia melalak tgh2 org ramai ke..tak ke kabut aku..seb bek kat dlm JJ tu ada sediakan bilik utk BF.sngat selesa dlm bilik tu.Mya menyusu kejap ajer pastu aku bg lah sikit susu botol yg dah bancuh siap2 dr rumah td..tu pon 2,3 teguk je dia nyusu..pas burp terus tukar pampers plak...

Time tukar pampers..
seb bek dia diam ajer atas bed tu.

After Menyusu...

Okay...done!lets shopping again..

Selesai uruskan Mya terus kuar dr JJ then we all ke kedai Toys "R" Us.tujuan kesitu nak cari fan stroller..ala kipas kecik yg org selalu letak kat stroller tu.pas dah jumpa benda tu jln2 tgk mainan ingat nak cr 1,2 mainan utk Mya tp pikir2 balik bukan dia reti nak main pon...ha atas tu la fan stroller yg baru beli tu..terus pkai..sngat pantas..hahah..tapi yg penting tetap wrna FINK okeh...pas byr kipas tu terus keluar tgk jam dah kol 5 lbh..ape lagi terus balik jer la sbb nak g kedai perabot plak nak beli almari baju utk Mya..

Before kuar dr Mid smpat lagi abah nak amik gmbar dgn Mya...pic last tu tetiba Mya gelak kemain...hamboiii!!!





Kesian...Mya letih jer dia..balik rumah terus singgah kedai perabot beli almari baju Mya..then g mkn2 terus balik rumah....dis first time bwk Mya jln2 kat shopping mall..pasni before aku naik keje mmg nak bwk Mya jln2 lagi..sok2 dah keje susah dah nak kuar2 mcm gini kan...

1 comment:

- dieyana - said...

bestnye mya shopping ... elok aje dlm stroler, tak meragam..

Graphics