Sep 20, 2010

Majlis Pertunangan Adik (Hari Raya Ke-3)

Salam to readers,



Hari raya ke-2 pon tak kemana jugak.ada jer org dtg umah.cadangnya husband nak bwk g beraya umah pakcik2 dia ptg tu..tp tak jadik kwn lama dia punya lama dok dtg beraya kat umah tu plus ptg tu plak hujan dgn lebat sekali dgn petir sudahnya dok umah jugak la.

Bila sume tetamu dah balik ptg tu dlm kol 5 sibuk dgn preparation majlis pertunangan mak adik plak keesokan harinya (hari raya ke-3).adik2 ipar aku sibuk gubah hantaran yg mana lom siap tu.aku cuma tlg sikit2 jer la pastu tukang amik gambar sume.yg lelaki plak sibuk kat dapur potong2 daging.yg kakak2 ipar sume sibuk potong2 bwg bagai la.

Mlm plak org dtg psg pelamin.pelamin dia cntik sngat besar tema majlis pink putih.tunang mak adik ni classmate dia masa sekolah dulu duduk pon dekat2 area rantau panjang jugak.ok la dua2 nmpak sweet..yg lain2 sibuk masak ape2 yg patut.tak cukup mlm smbung plak pagi esoknya.

Aku pagi2 dah bngun siap2 mandi pastu tlg gubah hantaran coklet plak.aku buat ikut suka hati aku jer.yerla dah org minta tlg buat jer la kan.yerla bahan lak tak cukup pastu sume nak kena cepat..maka ni lah hasil titik peluh aku & anak buah...heheh.


Bab masak memasak sume kakak2 ipar yg handle.kol 11 mak andam lak dtg makeup adik.aku jugak yg jd tukang snap.tu keje ringan yg aku leh wat..heheh


Kol 12 aku siap2 sbb majlis diikutkan lepas zohor.cuaca agak baik panas terik.tetamu pon takde la ramai cuma yg aku perasan sepupu husband pastu ada la family paksu dia.yg ramainya rombongan pihak lelaki.sblm org dtg kitorg amik kesempatan dulu bergambar kat pelamin.


Elok jer lepas solat zohor dllm kol 2 mcm tu kot baru la rombongan lelaki smpai.

Sume tetamu dijemput naik atas umah bila dah relax baru la sesi perbincangan diadakan.termasukla pasal hari langsung,pasal mas kahwin sume bila sume.aku pon tak bape paham sngat ape yg diorg bincangkan cuma dpt capture sikit2 jer la..rombongan belah laki pon agak ramai juga..kat belah atas tu sume penuh dgn diorg jer la.





Bila kedua2 pihak msg2 dah sepakat baru la sesi sarung-menyarung cincin diteruskan.cantik sngat adik pada hari tu muka dia cheeky sweet lak tu.tunang dia pon mcm tu jugak..sngat santek dgn persalinan wrna pink.hantaran dr pihak pompuan wrna pink & pihak lelaki wrna hijau.tak ingat la plak bape dulang sume nya.memula ibu pihak lelaki sarungkan cincin kat adik.



Kemudian turn ayah plak sarungkan cincin kat bakal menantu bongsu dia.


Majlis petang tu diakhiri dgn bacaan doa dari ayah mertua aku sndiri..alhamdulillah...

Lepas dah hbs sesi bergambar dgn pihak lelaki baru la diorg turun mkn.klu ikutkan adat diorg mmg takleh langsung klu pompuan dgn lelaki nak bergambar berdua masa bertunang ni.sbb tu kena apit dgn mak msg2.






Time ni smbung lagi sesi bergambar dgn family plak.elok jer rombongan pihak lelaki balik cuaca berubah jadi mendung tetiba hujan turun renyai2..alhamdulillah hujan rahmat.majlis hari tu berlangsung dgn sempurna spt yg dirancang..insyallah majlis kahwin plak akan diadakan awal thn depan.org sana klu bertunang takleh lama2 plg cepat pon dlm 3 bulan jer.






Pic sampingan during Engagement Day.





Perut pon dah lapar family sume lom mkn lagi.so sume turun kat khemah ape lagi terjah makanan la..makanan hidang secara buffet.pas mkn naik umah lepaking2 jap.hujan masih turun agak kasar.ptg tu pon tak jadik g beraya sbb hujan tu la.dah kol 6 baru reda sikit terus suami ajak aku g mkn mee celup...sejuk2 layan mee celup mmg meletop r...best la dpt dating berdua-duaan..
Mlm plak mcm biasa lepak dgn family jer la esoknya nak bertolak blik kpg aku plak kat Bagan Datoh..aku plak mengemas ape yg patut yerla baju2 bersepah mana nak sumbat dlm plastik smpah lagi...suami harusla tido awal sbb nak menempuh perjalanan jauh plak...

1 comment:

Graphics