Sep 19, 2010

Cerita Balik Raya Bhgn 3

Salam to readers

Kisah 3:-

Bngun pagi keesokan harinya hmmm sedapnya rasa bdan yg skit2 smlm tu dah hilang dah…rasa fresh sngat tenaga pon dah rasa mcm bertambah.suami pon kata mcm tu tilam tu mmg sedap la tido klu sakit badan gerenti hilang sume sakit2..pagi tu takde la bangun awal sngat rasanya kol 8 lbh nak dekat kol 9 kot…sedap sngat tido malamnya…hehehe..kebetulan blk raya kali ni musim buah dokong..pokok2 dokong kat tepi2 umah tu lebat sngt buahnya..hari tu pon kutip buah dpt 1 bakul..keje aku ngadap dokong jer la hari2 selama kt kpg tu..last day puasa pon aku tak puasa sbb kena minum ubat kencingBold kotor.terpaksa jugak la mkn nasik.seb bek kakak ipar aku sorang tu baik hati sngat.suami dia g belikan nasik bungkus utk anak dia plus utk aku sekali.nak mkn kat dapur segan plak so mkn nyorok2 dlm bilik.nasik dia sedap sngat2 tak penah rasa sblm ni nasi ape tah nama dia..

Hr khamis tu takde wat ape la siang tu.Cuma prepare utk berbuka jer la..tp tgh hari tu ada org dtg psg khemah utk majlis bertunang adik ipar yg bongsu hari raya ke-3.

ptg/mlm baru la masak utk hari raya plak…siyes berbeza betol budaya kat situ dgn budaya kpg aku.pas berbuka tu aku just tlg isi kuih dlm balang jer la…nak buat keje berat mmg tak larat la..nak dok bersila lama pon takleh sbb sakit pinggang klu duduk lama pon kena menyandar kaki lak kena berlunjur…

mlm raya tu masuk bilik jap nak call mama,nak call opah…masa tu bergenang la airmata tp aku tahan jer takut nnti lagi bertambah2 aku sedih…buat biasa2 je mcm takde ape yg berlaku..tp tu la first time beraya tanpa mama,tanpa keluarga sndiri disisi…..mknan feveret aku time raya pon takde…lagi la aku sedih….huhuhu..mlm tu diorg just masak nasi himpit,kuah kacang,rendang ayam,pulut kuning dgn nasi dagang…nasi dagang mmg takleh masuk lagsung la kat tekak aku..

To be contonue next entry...

No comments:

Graphics