Jun 25, 2010

Preggy Update

Salam to readers,

Lama dah tak bercerita kat blog ni...tapi baca blog org selalu..tah apasal rasa malas jer nak taip byak2...huh...ok la kali ni aku nak citer update pasal preknency..siyes mmg teruk gak la alahan aku ni...tapi bila teringat sitecik dlm perut ni terpaksa tahan juga la kan...yerla time ni la nak merasa pengalaman mengandung..klu tak mabuk2/alahan tu kira tak adventure la kan...hehe.

First of all,mmg aku tak lalu mkn la...nasi??huh jauh sekali smpai tgk nasi pon jd tak lalu...bayangkan makanan feveret pon terus jd tak suka mkn..tp terpaksa mkn jugak..mcm nasi even tak lalu tgk pon atleast kena mkn walupun sesuap dua..nnti sian kat sitecik tak dpt zat makanan dr ibu dia.bila mkn kompem akan uwekk!!uwekk! balik..ape segala makanan yg aku mkn mesti kuar blk..bila dah muntah tu baru la rasa lega sikit..kat ofis ni klu sehari tak muntah tak sah..tiap kali mkn tak kira pg,tgh hr,ptg mesti kuar blik..smpai sakit urat2 perut ni menahan...pastu mcm biasa la bila dah muntah of kos la perut jd kosong blk kan...asal mkn je muntah...mcm tu la seterusnya smpai kan aku dah tak tau nk mkn ape lg....tp tak penah2 sekali biarkan perut kosong..

Secondly,tak tahan bau...deodornt,perfume mmg tak pakai2 lg la setakat ni..tak kisah la org nak kata aku busuk ke aku peduli hape...tp takde la badan berbau kot..heheh bukan sengaja taknak pakai..dah sitecik ni yg tak suka kan...heheh.pastu kdg2 tak tahan bau bdn husband...bila dia kat umah mesti dia kena mandi dulu sblm tido...sbb bau bdn dia blh buat aku pening..tu pon bkn saje suka2 tak tahan bau dia..sbb dah pembawakan mcm tu kan..seb bek la husband dah mula faham.so dia turutkan je la kehendak aku ni.penah sekali dia kena tido kat ruang tamu.

Thirdly,Sakit kepala & backpain...ni yg aku plg tak tahan..sakit kepala tu bukn sikit2 rasa nak pecah mcm nak hantuk kepala kat dinding jer..nk mkn ubat migrain mmg takleh la so kena la mkn panadol & ubat sakit kepala yg khas utk org preknen.ubat tu pon kesan dia sngat kuat bila mkn mesti kena rehat jer sepanjang hari sbb klu berdiri jer mula rasa bdn bergoyang2 mcm nak pitam....mcm org mabuk pon ada.sakit blkg takyah ckp la...tang tulang blkg tu time mlm dia mula la dtg kena la lapik blkg bdn ni dgn bantal kecik.dlm keta pon sama klu sandar kena alas dgn bantal jugak.

Then,Morning sickness.ni kdg2 jer terjadi bila bngun pagi...tp aku ni bkn setakat pagi anytime jer dia blh dtg..bila bngun pagi jer mula tekak rasa loya mcm nak muntah...tekak pon kembang semacam..dlm keta lagi la smpai kena bukak tingkap sbb pening2..

Rasanya tu jer la kot alahan2 yg aku alami since 3 bulan pertama ni...alhamdulillah skrg dah semakin ok & i'm back to normal..selera mkn pon mkin bertambah dan yg plg best tu aku dpt mkn nasik blik dgn lahapnya...heheh..pastu perut asik lapar semedang..muntah2 & loya sume dah stop cuma bau jer takleh lagi ni.baby pon dah mkin membesar & bulat mcm abah dia..perut pon dah blh nmpak kembung semacam dah takleh nak sorok2 lagi ramai gak la yg bertanya...

Ok setakat ni jer citer pasal alahan for 1st trimester ni...harap ibu & baby makin sihat & mkn membulat...heheh doakan kesihatan ibu & sitecik yer.....

No comments:

Graphics