May 27, 2010

Alhamdulillah...Anugerah Tak Ternilai

Salam to readers,



Alhamdulillah syukur pada Allah yg memberi rezeki.hari ni sume persoalan terjawab sudah..hmm tak tau la mcm mana nak mula kan citer ni..ok2 baca je la ape yg aku tulis kat bwh ni ek..

6 Mei yg lepas tiba2 tergerak hati aku nak beli pregnancy test.aku pon pelik jugak dah 2 bulan beb aku tak dtg priod tp aku nak kata bodo ke hape takde pon rasa nak check.lgpon priod aku ni bkn betul sngat kdg2 smpai sebulan dia tak dtg.selalu nya dia skip2 sebulan je la..tp hr tu direct 2 blan tak dtg2.tu yg tergerak hati nak check sndiri..tp aku buat diam2 je tak bg tau kat husband pon..bkn ape takut frust plak nnti...klu frust biar aku yg frust sorang2...

Masa nak tggu result tu berdebar2 gak beb...1 line ke 2 line...bape saat je tggu tgk2 "double line"..masa tu tgn aku dah menggigil2...sume perasaan timbul masa tu..sedih,terharu,happy,risau,excited semua ada lah...tp aku diam kan lg..sbb nak kepastian dr doctor dulu...

Esoknya g klinik kat ofis doc scan tp tk nmpak ape2..kemungkinan early implementation dia br nak lekat sbb tu tk nmpak ape2..kiranya doc tak expect la yg aku peknen utk 2 bulan.nak tau usia pon takleh sbb priod aku kan tak bape betul.kena la dtg lg 2 minggu utk rescan.tp doc ada bekalkan vitamin & asid folic utk pembentukan janin dan bg janin tu kuat..

Pas check tu terus bg tau husband yg aku peknen...happy sngat dia..yerla dah 1/2 thn kwin akhirnya Allah makbulkan doa kami dgn memberi anugerah yang tak terkira nilainya..syukur sngat2..org lain ramai lg yg dah kwin bertahun2 tp masih belum dikurniakan cahaya mata.aku jnji aku akan jaga amanah yg allah berikan ni dgn sebaik mungkin..insyallah..walaupun mcm2 dugaan yg aku terima tp aku tau Allah tkkan hampakan hambanya..nasib baik suami sentiasa bg support dan bg kekuatan semangat kat aku...yg mana tau tu tau la..aku malas nak citer kat sini..


Hari ni aku ada check up lg kat klinik bwh ofis ni jer...dan doc telah mengesahkan aku preknen 5 Minggu 1 Hari..lg 3 minggu kena dtg lg utk check heart beat baby..hr ni pon doc bekalkan kalsium..tp lupa lak nk tnya utk ape..agak2 nyer utk kekuatan tulang kot...heheheh


Ni ada 1 lagi aku nak pesan..klu sape2 baca kat sini diam2 je dah la ek..takyah keco2 kat fb..aku taknak excited sngat bukan ape bila2 masa je Allah blh tarik blk anugerah yg dia bagi..so biarlah org2 terdekat2 jer yg tau cukup..ofismate aku pon tak tau nnti nak buat surprise kat diorg..heheh & last sekali doakan mummy & baby sihat2 sentiasa ok.....

No comments:

Graphics