May 23, 2011

Kenapa Org Selalu Argue Apa Yang Aku Buat?

Salam to readers,

Entry yg agak emo...bukan nak mengaibkan sesapa tapi sekadar nak berkogsi kenapa ada certain people yg suka pertikaikan apa yg aku buat.sume salah pada pandangan mata dia..dia je la yg betul,dia jer lah bagus,dia jer lah yg terbauik..pendek kata...dia lah ada segala-galanya..

Bawa anak checkup pon jd masalah pd diorg.tu anak aku,aku tau ape yg terbaik utk anak aku lah.

Q:eh kenapa date checkup dia berbeza sngat dgn date masa dia lahir?"
A: la..mana lah aku tau.masa daftar kat klinik pas bersalin hr tu dah nurse situ bagi date mcm tu..tkkan aku nak argue plak..

Q:ishh...kenapa pg klinik kerajaan..situ lama lah berjam2 nak kena tggu
A:masa ngandung lagi dah checkup kat situ.buku rekod anak pon dah ada siap2 kat klinik tu.tggu lama sikit takpe aku tau apa yg terbaik utk anak aku.

Q:kan dah ada panel utk checkup peknen & checkup anak sekali
A:yer..mmg lah ada panel klu nak pg tu leh free jer takyah bayor pon..tp klinik swasta tu harap nak duit jer check pon gitu2 jer lah.klu kerajaan ni dia check detail dar A smpai Z..tak semestinya klinik berbayor itu dah tahap terbaik dah...

Q:Bersalin kat kerajaan ke?tak best lah kakitgn dia tak bagus.layanan pon tah hape2.bersalin lah kat swasta..
A:helo...pasal aku bersalin pon ko nak amik tau ke?dah itu satu2 hosp yg terdekat dgn rumah aku.klu nak g jauh kot aku terberanak dlm keta sape nak tanggungjawab?lagipon company cover buat ape nak membazir..oh ya..laki ko kaya banyak duit leh bersalin mana2 private hosp yg ko nak kan..ataupon company yg laki ko keje tu leh cover utk isteri bersalin mmg sedap lah ko bersalin kat private.


Ekceli benda ni dah lama terpendam..nak diluah tak terluah...ramai sngat "org2 kaya" yg suka pertikaikan setiap kali aku buat sesuatu benda..ini baru sikit aku citer...

1 comment:

Mimy Hamid said...

setuju..tapi yani wat dek je..yg penting ko nak bg duit ko ke?????????

Graphics