Apr 16, 2010

My Evening Dress

Salam to readers,

hmmm...30 Apr ni aku ikut husband g Staff Party tmpat keje dia..mmg dah jd kewajipan diorg tiap2 thn mesti wat Staff Party ni...masa mama keje kat RLC tu ada la 3 kali aku penah follow & dah mcm2 tema aku jugak ikut..thn ni diorg wat kat Lumut tp tak sure which hotel..klu tak silap aku kat Swiss Garden kot..mcm biasa la 1 nite stay kat sana & mlm tu ada dinner...ada clubbing ada party mabuk2...heheh

Aku dah biasa pg...beza nya dulu lepak dgn geng2 anak staf...skrg ni dah ada suami..so kena la lepak dgn wife2 kwn husband aku lak..dah takleh nak terkinja2 mcm dulu lagi...hehhe..utk thn 2010 ni diorg wat tema Famous & Glamours...ala Red Carpet gitu...the prvious years aku penah follow tema Superstar,Urban Batik & Black+Pink..

Dari bulan lepas lagi dok melilau cari baju yg sesuai dgn tema tersebut...terlintas kat kepala otak nak pkai evening dress wrna hitam..kira sedondon dgn husband aku la kan..bnyak kali usha dress kat sg wang tu tp sume mcm over2 plak...pastu harga mcm haram....hr tu ingat dah nak amik dah 1 dress tu harga pon leh tahan jugak la RM139 jer...tp tetiba pikir eh..aku nak pkai sekejap je pon mcm membazir beli..lgpon aku nak pkai kat mana lg dress tu..tu yg terus tak jd beli tu..

Pastu ada mmber aku kasik url beli dress secara online..so aku pon terus terjah ke blog tersebut http://cutekoreanstyle.blogspot.com/ dan tak berlengah lagi bila tgk ada 1 dress ni terus call,order & buat pembayaran...sngat cepat & mudah...heheh....material bkn la dr jenis yg mahal..setakat cotton jer.berbaloi la dgn harga..so aku pon dah dpt dress tu secara pos laju...heheh..aku suka potongan dress ni nmpak simple jer..nnti pndai2 la aku pelbagaikan supaya nmpak lbih malatop!ingat nak pkai mcm tu jer taknak cover2 blkg..tp disebabkan my Pelentong ni maka aku kena la cr cardigan/shawl utk cover parut2 kat bhgn blkg bdn..adoii...potong betul la..

Maybe aku nak combine kan dress ni dgn aksesori wrna merah/kuning...(clutch,kasut,earing)..tgk la mana yg sesuai nnti..so pasni misi mencari aksesori plak harus diteruskan..ada lagi 2 mggu nak cr benda2 tu sume..so nak tgk aku comel ke tak comel masa dinner tu nnti sama2 kita tggu yer....(perasaan perasan jap)

Kat bawah ni aku reveal dulu dress yg aku order dr Encik Zapa tu..agak2 nnti leh tak aku nak posing cenggini???????

1 comment:

- dieyana - said...

wow, tk sbr nk nengok nani with evening dress, n gaya yg meletop!!

Graphics