Dec 20, 2010

Standby Mode

Salam to readers,

Skrg ni baby dah cecah ke 37 minggu..so maybe anytime from now dah leh dlver kot.ni pon dlm mode stanbdy jer.beg baby dgn beg ibu sume dah sumbat masuk dlm keta plus sijil nikah dgn buku rekod mengandung sekali..letak siap2 supaya nanti takde yg tercicir-cicir.hmm entah la kata hosp skrg rules dia kena bwk sijil asal nikah kita utk pengesahan.tak tau la plak HUKM ni mcm mana.masa nak mendaftar bersalin hari tu takde plak officer kat situ ckp mcm tu.tp takpe just standby jer la incase kan.

Skrg pon dah rasa sakit2/senak2 espeselly kat bwh perut ni ha..adakah itu dinamakan False Alarm..hmm aku pon tak pasti la tu.nak duduk bangun skrg pon agak payah juga klu dah baring tu terus rasa bdn mcm melekat jer kat sofa nak bangun pon kena ada org tlg tarik..huh smpai mcm tu sekali kan.tp tu hr tu maklong aku ckp perut aku ni masih penuh lagi kat bhgn atas tu maknanya baby masih belum turun ke laluannya.tggu sikit masa lagi.

Barang2 baby pon sume dah cukup dah..babysitter pon dah confirm so tak pening dah memikir nak hntar anak kemana.set bersalin aku pon dah ada.aku guna set dari Amway tu pon beli kat sepupu sndiri sbb malas nak mencari kat stokis2 dah.set tu pon dekat 3 rat jugak la.tp takpe asalkan tak menyusahkan aku nak mencari kan.jadual aturan nak mkn jamu2 tu sume dah siap tersedia dah..just follow sajer.

Now aku dah bersedia dari segi fizikal & mental utk menempuh proses kelahiran nanti.berharap sngat restu dan doa dari suami tak lupa juga readers smua supaya mendoakan aku melahirkan sicomel dgn selamat & sempurna.ada jugak bertanya mcm mana pengalaman bersalin dgn org terdekat tp yerla pengalaman org sume tak sama kan..so kita tggu jer lah bila dah smpai harinya nanti...insyallah...amin..

Aku akan start bercuti on 27 Dec ni..yerla alang2 TM dah kasik mandatory leave for the whole week tu baik aku smbung jer MC utk awal jan plak smpai la bersalin..ikutkan due date tu 8 jan..so aku pon dah tak larat nak berjalan bnyak kan baik amik masa utk rest jer.itu lebih baik..suami pon dah pesan before dlver tu amik la cuti awal rehat secukupnya ape2 hal pon just doakan yang terbaik jer la okay...

5 comments:

rohanazainal said...

nani! good luck hokeyh! dan selamat sumenya.. cayyok dear! push syg push.. hahaha..

p/s: t wat rombongan lawatan jenguk baby kau..

Amalina said...

tak sabar nak tengok baby..yeyeh!

- dieyana - said...

nani, semoga nani selamat melahirkan baby nanti. Insya-Allah....semoga nani dan baby selamat nanti...

Ahmad Hamzah said...

amboi ibu smpt lg nk mengarang, lps ni cuti lama lg byk cerite nihh..

Nanie-Izailani said...

ana:thanks babe..

amalina:hahah..sabar2...tak lama jer lagi baby dah nak kuar...

k.dieyana: insyallah...tq kak diana

jank:tu la pasal.2 bulan dok umah mengarang jer kejenya..

Graphics