Dec 16, 2010

Comel Nya Dia...

Salam to readers,

Smlm planning dgn suami nak g klinik nak scan baby..rasa mcm dah lama jer tak tgk perkembangan dia kat dlm ni.kat kerajaan tu pon tak buat scan lagi.tggu next week baru ada appointment dgn doctor.so sepatutnya nak g hr selasa tp tak berkesempatan plak.so smlm blk keje husband pickup kat lrt then menuju ke sentul sbb nak g Klinik Alam Medic,Sentul.before tu g mkn dulu...

Habis mkn hambik ko tersandar terus kat kerusi.nak bngun pon take time hehehe..mana taknya perut tgh membulat plus kekenyangan mkn nasik plak lagi la....hadoii payahnya la nak bangun neh...

Smpai klnik takde org pon so tak tggu lama la.masuk2 jer doc Ramesh tu senyum jer...hehe..aku mmg dah terbiasa dgn doctor ni so takde nak segan2 lagi dah.terus ckp nak scan bby sbb dah lama tak scan.nak tau jugak kedudukan dia & mcm mana keadaan dia kat dlm ni.aku suka g klinik ni sbb doctor dia baik & frendly sngat2.

Masa doc scan tu satu2 dia explain..smbil2 tu aku tnya la ape2 yg aku rasa nak tanya & yg tak faham..doc pon terangkan la sume2..yg aku tak tanya pon dia bg tau jugak..memula tgk kepala bby dulu pastu baru la anggota2 bdn dia yg lain..aku siap tanya lagi ada tak dua2 kaki & tangan dia..doctor tu gelak je la..mana taknya lagi bape minggu due baru skrg aku tanya pasal benda2 tu...hehehe..so check2 sume dah doc pon tnjuk la kaki tangan kiri kanan sume..masa tgk tangan dia siap nmpak lagi jari2 & kuku baby...organ2 dlm bdn baby pon doc tnjuk jugak mcm usus,perut,hati,kidney & tulang rusuk nya.heartbeat baby normal & sngat kuat jugak.rasa teruja sngat dpt tgk baby dok dlm perut ibu alahai comel jer dia...comel cam abah jer..hahahaha

Bila tanya bab gender plak mmg sah doc ckp baby girl.aku siap tanya doc klu scan girl tp nnti kuar boy mcm mana?dgn konfiden dia jwb "klu salah u come here & see me la"heheheh..konfiden habis wahai tuan doctor oiii...yerla...between kaki baby tu mmg tak nmpak bentuk bibird...nmpak kosong ajer..sbb tu dia yakin bdk tecik ni gigirl..hehehe..

Kedudukan kepala bby mmg kat bwh dah tp dia lom masuk laluan sebenarnya lagi..sbb baru 36 minggu kan maybe lagi seminggu 2 pandai la dia cari jalan nak kuar..so far keadaan baby alhamdulillah sihat air ketuban pon mencukupi kedudukan plasenta pon normal & berat baby dah jadi 2.5kg...hmmm besar jugak ek bdk tecik ni rasa mcm ada potensi nak membesar lg jer aku nengok sbb ada a few weeks lagi dia kat dlm ni..tp takpe la besar2 pon janji baby sihat...klu besar sngat nanti ibu push kuat2 k baby...huhuhu....

Bila dah tau keadaan bdk tecik ni hati rasa lega sikit..bila ckp dgn suami lagi la eksaited bertanya & senyum jer dia..alhamdulillah anak ibu sihat jer kat dlm perut ibu...baby sihat ibu pon sihat...harap2 baby akan keluar dgn selamat nanti okay...ibu & abah tak sabar nak tggu kehadiran baby nanti...amin..

No comments:

Graphics