May 23, 2011

Persiapan Raya...Terlalu Awal Ke???

Salam to readers,

Persiapan raya..wah..tak menahan kan.padahal raya lambat lagi ape kes nak wat preparation awal2 cam gini..hehheh..

Yer..rasa mcm masih awal lagi tp pejam celik pejam celik dah tiba hari raya kan..so thn ni agak berbeza sama sekali spt thn2 sudah2.mana taknya berhari raya dgn sikecil princess mmg amat bermakna buat aku & suami.disebabkan thn pertama berhari raya bersama anak tersayang maka perbelanjaan hari raya pon makin bertambah jgak...

Hari tu dah pg shopping beli kain utk buat baju kurung Mya..This year we all decide nak pkai hijau.disebabkan aku punya kain wrna hijo maka suami pon hanya menurut perintah saje...heheh...nasib personal Tailor aku nak amik lagi baju yg aku tempah..tempahan dibuka until early Jun.klu ikutkan aku punya ada 5 psg tu sbb dulu ada beli kain pasang tp tak smpat hntar tempah sbb time tu dah tau ngandung..so peram dlm almari smpai lah skrg.

Mya punya ada 2 helai 1 kaler hijo & 1 lagi cotton polka dot shocking pink..Mya punya kurung biasa jer lah.baju aku mcm2 pesen request je nak leher cam gitu,tgn cam gini sume ditunaikan...hehehe.. kesemua jumlah tempahan 8 psg include baju mama sekali tak smpai RM400 pon.sbb aku regular customer so harga pon kena bagi terbaekkkk punya harga lah.dr dulu mmg stay dgn tailor ni jer lah,baju kurung,baju nikah sume tempah kat dia..mmg selesa..kain baju melayu hubby pon dah ada cuma lom hntar tempah jer lagi..

Itu bab baju kurung belum masuk baju jln utk Mya lagi..tak tau lah bila nak pg beli.anak sorang belanja lebih sikit takpe kot lgpon setahun sekali jer sambut raya...yer dak??baju gegerl beli yg murah2 / cikai2 pon takpe still nmpak cute.klu boy haduii kena beli yg branded lah baru nmpak smart kan.pastu nak kena beli pakej dgn kasut dia sekali..tgk kasut gegerl..alahai..gerammm!!!

Rasanya takde lah terlalu awal aku buat persiapan kan,ni dah nak masuk bulan 6.pastu bulan puasa payah dah nak shopping since dah anak ni.ape2 pon jgn buat keje last minute.bila bab baju dah sttle baru leh fokus pd benda lain plak kan..

So thn ni turn raya kat kpg aku dulu...eksaited lebih la kan dpt berkumpul dgn keluarga sndiri plus ada anak plak..dpt collect duit raya utk mya..yeayy!!!!

No comments:

Graphics